LISTA CONȚINUTURILOR pentru simularea evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII a în anul școlar 2015 2016 | Ordin 3069/2016

Acesta este un fragment din Ordinul nr. 3069/2016 privind organizarea și desfășurarea simulării evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a și a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat național, în anul școlar 2015-2016. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

ANEXA Nr 2 -
LISTA CONȚINUTURILOR
pentru simularea evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a în anul școlar 2015-2016

DISCIPLINA CONTINUTURI
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ Conținuturile pentru simulare și competențele asociate acestora sunt
cele prevăzute in programa pentru Evaluarea Națională pentru
absolvenții clasei a VIII-a, aprobată prin OMEN 4431/29.08.2014.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:
• procedee de expresivitate artistică in textele studiate (figuri de stil: alegoria) - conținut asociat competenței specifice 1.1;
• trăsături specifice genului dramatic in opere literare studiate sau in texte la prima vedere - conținuturi asociate competenței specifice 1.1;
• trăsături ale speciilor literare: romanul, balada populară -conținuturi asociate competenței specifice 1.1;
• complemente circumstanțiale și propoziții subordonate circumstanțiale corespunzătoare (de loc, de timp, de mod, de cauză, de scop, condițională, concesivă, consecutivă) -conținuturi asociate competenței specifice 2.2.
Conținuturile pentru simulare și competențele asociate acestora sunt cele prevăzute în programa pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, aprobată prin OMEN 4431/29.08.2014. Pentru simulare sunt exceptate următoarele teme:
• din capitolul Numere reale
- Rapoarte de numere reale reprezentate prin litere; operații cu acestea (adunare, scădere, înmulțire, împărțire, ridicare la putere)
• capitolul Funcții
MATEMATICĂ • din capitolul Ecuații, inecuații și sisteme de ecuații
- Ecuații de forma ax + by + c = 0 , unde a, b, c sunt numere reale, a ≠ 0, b ≠ 0
- Sisteme de ecuații de forma:

unde a1, a2, b1, b2, c1, c2 sunt numere reale; rezolvare prin metoda substituției și/sau prin metoda reducerii; interpretare geometrică
- Ecuația de forma ax2 + bx + c = 0 , unde a, b, c sunt numere reale, a ≠ 0
- Inecuații de forma ax + b > 0 (≥, <, ≤), unde a, b sunt numere reale
- Probleme care se rezolvă cu ajutorul inecuațiilor și al sistemelor de ecuații
• din capitolul Proiecții ortogonale pe un plan
- Calculul unor distanțe in interiorul corpurilor studiate
• capitolul Calcularea de arii și volume
LIMBA ȘI LITERATURA MAGHIARĂ MATERNĂ TARTALMAK
1. Irodalomolvasás
Irodalmi formák és kódok
- Szóképek: metafora, allegória, hasonlat. Retorikai alakzatok: az ismétlés változatai (gondolatritmus, felsorolás, halmozás, fokozás), párhuzam, ellentét.
- Verstani alapfogalmak: hangsúlyos ritmus, rímfajták.
- Epika: történetmondás, elbeszélõ, elbeszélõi nézõpont, szereplõ, szereplõk rendszere; epikai mûfajok: elbeszélés/novella, humoreszk, népballada, mûballada, regény.
- Líra, líraiság, lírai én; lírai mûfajok: dal, leíró költemény.
- Beszédhelyzet(ek) a köznapi és irodalmi szövegekben: a beszélõnek a tárgyhoz és a címzetthez való viszonya; tény és fikció; elbeszélõ, elbeszélõi nézõpont. Térszerkezet, idõszerkezet a lírai és az epikai mûvekben.
- Érték: megjelenített értékek, értékrend.
- Hangnemek: szatirikus, tragikus, tárgyilagos, humoros hangvétel.
2. A logikus és célszerû nyelvhasználat: közlésformák
Az értekezõ fogalmazás szerkesztése. Irodalmi mûvek egyéni
értelmezése írásban. Magánlevél. Meghívó. Monológ. Leírás.
Jellemzés. Hirdetés.
3. A közlés építõelemei: a mondat, a szó, a hang.
A szó.
- A szavak jelentése (ismétlés).
- A szó szerkezete (ismétlés).
- A szófajok (ismétlés).
A mondat.
Az egyszerû mondat és elemzése (ismétlés).
LIMBA ȘI LITERATURA GERMANĂ MATERNĂ Literatur
1. Persönliche Meinung äußern und begründen;
2. Wiedergabe des Inhaltes eines Textes:
a. die Nacherzählung;
b. die Inhaltsangabe;
3. Texte aufgrund von Fragen erschließen;
4. Texte fortsetzen oder umformen;
5. Erfassen des tieferen Sinnes eines Textes;
6. Sprachliche Mittel in einem literarischen Text erkennen;
7. Änderung der Erzählperspektive;
8. Gattungsspezifische Merkmale erkennen: die Ballade;
9. Verfassen eines Dialogs zu einer gegebenen Situation.
Sprachbetrachtung
1. Bereicherung des Wortschatzes:
a. die Wortfamilie: Ableitung und Zusammensetzung,
b. das Wortfeld,
c. Homonyme, Synonyme, Antonyme;
2. Identifikation und Bestimmen von Satzgliedern:
Subjekt, Prädikat, Objekt, Attribut, Konditionalbestimmung;
3. Identifikation und Bestimmen von Nebensätzen:
Subjekt-, Prädikativ-, Attribut-, Objekt-, Konditionalsatz;
4. Form der Nebensätze:
a. eingeleitete: Konjunktionalsatz, Relativsatz, indirekter Fragesatz;
b. uneingeleitete: Infinitivgruppe, Patizipialgruppe, verkappter Nebensatz
5. Umwandlung von Satzgliedern in Nebensätze und umgekehrt.
LIMBA ȘI LITERATURA RROMANI MATERNĂ 1. Limbă rromani (Fonetică, Lexicologie, Morfologie, Sintaxă)
2. Literatură rromani (texte literare):
Clasa a V-a: 0 suno e kakosqo Angel (Anghel Năstase vi Noemi Năsturaș).
Clasa a VI-a: Kamav te aresav siklărno! (Noemi Palfi-Tamaș).
Clasa a VII-a: E xuxura (Nicolae Pandelică).
Clasa a VIII-a: 0 rromano them (palemvakaripen kaθar o Zupter Borkoj palal o xramosaripen "O xasardo them" e Luminicaqo e Æoabasqi).
3. Noțiuni de teorie literară
4. Compunerea
LIMBA ȘI LITERATURA SÂRBĂ MATERNĂ 1. Limba sârbă (Fonetică, Lexicologie, Morfologie, Sintaxă)
2. Literatura sârbă (texte literare):
clasa a V-a: Starac prevario divove; U cara Trojana kozje uši;
clasa a VI-a: Car Lazar i carica Milica; Veletovci (Ivo Andriæ);
clasa a VII-a: Hajduk Veljko (Vuk Stefanoviæ Karadžiæ); Pop Cira i pop Spira (S. Sremac)
clasa a VIII-a: Kad mlidijah umreti (B. Radièeviæ); Sve, sve, ali zanat; Hasanaginica; Sve æe to narod pozlatiti (Laza Lazareviæ); Pop Æira i pop Spira (S. Sremac)
3. Noțiuni de teorie literară
4. Compunerea
LIMBA ȘI LITERATURA SLOVACĂ MATERNĂ 1. Limbă slovacă (Fonetică, Lexicologie, Morfologie, Sintaxă)
2. Literatură slovacă (texte literare):
- Clasa a V-a: Medicína (Janko Jesenský).
- Clasa a VI-a: Na chlieb (Jozef Gregor Tajovský), Katarína -¾udová balada.
- Clasa a VII-a: Prvé hodinky (Jozef Gregor Tajovský), Doktor (Janko Jesenský).
- Clasa a VIII-a: apákovci (Božena Slanèíková Timrava), Statky-zmätky (Jozef Gregor Tajovský).
3. Noțiuni de teorie literară
4. Compunerea
LIMBA ȘI LITERATURA UCRAINEANĂ MATERNĂ 1. Limbă ucraineană (Fonetică, Lexicologie, Morfologie, Sintaxă)
2. Literatură ucraineană (texte literare):
Clasa a V-a:
Колядн.Гейкання.Вшчування.
Вовк i kit, Леошд Гл1бов.
Малий Мирон, I. Франко
Про себе, Тарас Шевченко
Доля,Т .Шевченко
Clasa a VI-a:
Названий батько.Усна народна творчють. Загальш понятя про фольклор
Муха i Бджола, Леошд ГлiбoB
Коляди. Гейкання. Вiнчування.Ciяння
Тиша морська, Леся Українка;
Маленький rpiшннк, М. Коцюьинський
I золотої й дорогої, Т. Шевченко
Clasa a VII-a:
Рiдна мова, Iлapioн Грабовuч
Українські національні символи / Українські народні символи
Думи мої, думи мої. . , Т.Шевченко
Надія, Леся Українка
Красне писання, Іван Франко
Два сини, Марко Вовчок
Два кольори, Дмитро Павлuчко
Clasa а VIII-a:
Мова, Максuм Рuльськuu
Пісня про рушник, Андріu Малишко
Енеїда (III частина), Іван Котляревський
3. Noțiuni de teorie literară
4. Compunerea
LIMBA ȘI LITERATURA ITALIANĂ MATERNĂ Conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:
- procedee de expresivitate artistică în textele studiate (figuri de stil: personificarea, epitetul, comparația, repetiția, enumerația, antiteza);
- trăsături ale speciilor literare: mitul, fabula;
- articolul de ziar / de revistă;
- substantivele compuse;
- verbul: perfectul simplu al verbelor regulate și neregulate (cele mai frecvente); folosirea imperativului cu pronumele de politețe; conjunctivul prezent și trecut.

Acesta este un fragment din Ordinul nr. 3069/2016 privind organizarea și desfășurarea simulării evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a și a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat național, în anul școlar 2015-2016. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Pot fi de interes:

Ordin 3069/2016:
CALENDARUL simulării evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII a si al simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat național, în anul scolar 2015 2016
LISTA CONȚINUTURILOR pentru simularea evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII a în anul școlar 2015 2016
LISTA CONȚINUTURILOR pentru simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat național pentru elevii clasei a XI a în anul școlar 2015 2016
LISTA CONȚINUTURILOR pentru simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat național pentru elevii clasei a XII a în anul școlar 2015 2016
;
se încarcă...