Categorii de ordonatori de credite | Lege 273/2006

Acesta este un fragment din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Cumpără forma actualizată
  •  

Principii, reguli și responsabilități - Competențe și responsabilități în procesul bugetar -
Categorii de ordonatori de credite

Art. 21. - Jurisprudență, Reviste (2)

(1) Ordonatorii de credite sunt de trei categorii: ordonatori principali, ordonatori secundari și ordonatori terțiari.

(2) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale sunt primarii unităților administrativ-teritoriale, primarul general al municipiului București, primarii sectoarelor municipiului București și președinții consiliilor județene. Derogări (1), Jurisprudență, Reviste (2)

(3) Ordonatorii principali de credite pot delega această calitate înlocuitorilor de drept sau altor persoane împuternicite în acest scop. Prin actul de delegare, ordonatorii principali de credite vor preciza limitele și condițiile delegării.

(4) Conducătorii instituțiilor publice cu personalitate juridică, cărora li se alocă fonduri din bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2), sunt ordonatori secundari sau terțiari de credite, după caz.

Acesta este un fragment din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Pot fi de interes:

Lege 273/2006:
Principiul anualității
Principiul specializării bugetare
Principiul echilibrului
Reguli bugetare
Principiul solidarității
Principiul autonomiei locale financiare
Principiul proporționalității
Principiul consultării
Aprobarea și rectificarea bugetelor
Rolul, competențele și responsabilitățile autorităților administrației publice locale
Categorii de ordonatori de credite
Rolul ordonatorilor de credite
Responsabilitățile ordonatorilor de credite
Controlul financiar preventiv propriu, auditul public intern și controlul ulterior
Elaborarea bugetelor
Conținutul și structura bugetelor
Competențe în stabilirea impozitelor și taxelor locale
Regimul sumelor rezultate din valorificarea mijloacelor fixe și a unor bunuri materiale, precum și al sumelor încasate din concesionarea sau închirierea unor bunuri ori din valorificarea unor bunuri confiscate
Regimul sumelor rezultate din vânzarea unor bunuri aparținând domeniului privat
Taxe speciale pentru funcționarea unor servicii publice locale
Activități de natură economică
Reviste:
Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept. Admitere sesizare. Interpretarea dispozițiilor art. 3 ind.1 alin. (1), raportat la art. 3 ind.1 alin. (1 ind.3) din O.U.G. nr. 57/2015, în forma modificată prin O.U.G. nr. 43/2016, respectiv interpretarea noțiunii de "instituție sau autoritate publică", în situația salarizării personalului din cadrul instituțiilor publice deconcentrate, de același tip, subordonate consiliilor județene, în raport de interpretarea noțiunii de "același ordonator de credite"
Discuții în legătură cu funcția de administrator public din perspectiva Codului administrativ
Unele considerații privind natura raporturilor juridice dintre primar/viceprimar și unitatea administrativ-teritorială
;
se încarcă...