Art 21 Categorii de ordonatori de credite | Lege 273/2006

Acesta este un fragment din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Cumpără forma actualizată
  •  

Competențe și responsabilități în procesul bugetar - Categorii de ordonatori de credite -
Art. 21.
- Jurisprudență, Reviste (2)

(1) Ordonatorii de credite sunt de trei categorii: ordonatori principali, ordonatori secundari și ordonatori terțiari.

(2) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale sunt primarii unităților administrativ-teritoriale, primarul general al municipiului București, primarii sectoarelor municipiului București și președinții consiliilor județene. Derogări (1), Jurisprudență, Reviste (2)

(3) Ordonatorii principali de credite pot delega această calitate înlocuitorilor de drept sau altor persoane împuternicite în acest scop. Prin actul de delegare, ordonatorii principali de credite vor preciza limitele și condițiile delegării.

(4) Conducătorii instituțiilor publice cu personalitate juridică, cărora li se alocă fonduri din bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2), sunt ordonatori secundari sau terțiari de credite, după caz.

Acesta este un fragment din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Pot fi de interes:

Lege 273/2006:
Art 11 Principiul anualității
Art 12 Principiul specializării bugetare
Art 13 Principiul echilibrului
Art 14 Reguli bugetare
Art 15 Principiul solidarității
Art 16 Principiul autonomiei locale financiare
Art 17 Principiul proporționalității
Art 18 Principiul consultării
Art 19 Aprobarea și rectificarea bugetelor
Art 20 Rolul, competențele și responsabilitățile autorităților administrației publice locale
Art 21 Categorii de ordonatori de credite
Art 22 Rolul ordonatorilor de credite
Art 23 Responsabilitățile ordonatorilor de credite
Art 24 Controlul financiar preventiv propriu, auditul public intern și controlul ulterior
Art 25 Elaborarea bugetelor
Art 26 Conținutul și structura bugetelor
Art 27 Competențe în stabilirea impozitelor și taxelor locale
Art 28 Regimul sumelor rezultate din valorificarea mijloacelor fixe și a unor bunuri materiale, precum și al sumelor încasate din concesionarea sau închirierea unor bunuri ori din valorificarea unor bunuri confiscate
Art 29 Regimul sumelor rezultate din vânzarea unor bunuri aparținând domeniului privat
Art 30 Taxe speciale pentru funcționarea unor servicii publice locale
Art 31 Activități de natură economică
Reviste:
Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept. Admitere sesizare. Interpretarea dispozițiilor art. 3 ind.1 alin. (1), raportat la art. 3 ind.1 alin. (1 ind.3) din O.U.G. nr. 57/2015, în forma modificată prin O.U.G. nr. 43/2016, respectiv interpretarea noțiunii de "instituție sau autoritate publică", în situația salarizării personalului din cadrul instituțiilor publice deconcentrate, de același tip, subordonate consiliilor județene, în raport de interpretarea noțiunii de "același ordonator de credite"
Discuții în legătură cu funcția de administrator public din perspectiva Codului administrativ
Unele considerații privind natura raporturilor juridice dintre primar/viceprimar și unitatea administrativ-teritorială
;
se încarcă...