Saptamanalul de drept nr. 1/2015

SESIUNE DE ÎNDRUMARE ȘI ASISTENȚĂ CONTRIBUABILI din 18 noiembrie 2015 - Documentele jutificative necesare în vederea obținerii unor documente sau autorizații emise de ANAF
de www.anaf.ro

18 noiembrie 2015

În versiunea gratuită textul este afișat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului.

Cumpără forma completă
  •  
Nr. Crt. Întrebare Răspuns
1 De la persoane juridice lipsește una foarte importantă și pentru care sunt discuții și anume Declararea sediului secundar cu mai putin de 5 angajați, care se depune în 30 de zile de la deschiderea acestuia. Care este documentul justificativ în baza căruia încep să curgă cele 30 de zile? Precizăm că, declararea sediilor secundare se regăsește în Ghidul privind actele justificative necesare eliberării diverselor categorii de documente/emiterii autorizațiilor solicitate de contribuabili persoane juridice la punctul 13 lit. b). Referitor la termenul de declarare a sediului secundar potrivit prevederilor art. 74 din Codul de procedură fiscală, întrucât există divergențe privind data de la care curge termenul de 30 de zile în care persoana juridică trebuie să declare înființarea sediului secundar am solicitat punct de vedere de la direcția de legislație din cadrul Ministerului Finanțelor Publice.
Vom reveni cu completări în momentul în care vom primi răspunsul solicitat.
2 Administrația Finanțelor Publice poate refuza înregistrarea unui contract de închiriere în cazul neprezentării certificatului de performanță
energetică?
Organele fiscale nu condiționează înregistrarea contractelor și a declarației de venit privind cedarea folosinței bunurilor de existența acestui certificat enegetic, dar art. 19, alin. (3) din Legea nr. 372/2005 republicată, prevede obligativitatea proprietarului imobilului închiriat de a depune la organul fiscal competent o copie a certificatului energetic.
3 Referitor la documentele solicitate de către organul fiscal pentru diverse operațiuni. Pentru o serie de operațiuni (de ex. înregistrare în scopuri de TVA/ROI) organul fiscal solicită contribuabilului "Certificat constatator" de la Registrul Comerțului. Având în vedere că cele două instituții (ANAF și ONRC) sunt instituții ale statului, nu se poate organiza o corelație a bazelor de date, sau un protocol între cele două instituții, astfel încât Certificatul Constatator (sau datele existente în acesta) să fie obținute direct de către ANAF? Ar fi un pas important pentru diminuarea birocrației și timp mai putin pentru contribuabil petrecut la ghiseele instituțiilor statului. Vă informăm că propunerea dumneavoastră a fost deja transmisă de către noi, spre analiză, direcției de specialitate.

..........


În versiunea gratuită textul este afișat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului.

;
se încarcă...