Art 5 Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public | Lege 544/2001

Acesta este un fragment din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Cumpără forma actualizată
  •  

Organizarea și asigurarea accesului la informațiile de interes public - Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public -
Art. 5.
- Puneri în aplicare (1), Respingeri de neconstituționalitate (1), Referințe (11), Jurisprudență, Reviste (2), Doctrină (2)

(1) Fiecare autoritate sau instituție publică are obligația să comunice din oficiu următoarele informații de interes public: Puneri în aplicare (1), Respingeri de neconstituționalitate (1), Jurisprudență, Reviste (2), Doctrină (2)

a) actele normative care reglementează organizarea și funcționarea autorității sau instituției publice; Jurisprudență

b) structura organizatorică, atribuțiile departamentelor, programul de funcționare, programul de audiențe al autorității sau instituției publice; Jurisprudență, Reviste (1)

c) numele și prenumele persoanelor din conducerea autorității sau a instituției publice și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice;

d) coordonatele de contact ale autorității sau instituției publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail și adresa paginii de Internet;

e) sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil; Jurisprudență

f) programele și strategiile proprii;

g) lista cuprinzând documentele de interes public; Jurisprudență, Reviste (1), Comentarii expert (1)

h) lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii; Jurisprudență

i) modalitățile de contestare a deciziei autorității sau a instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate.

(2) Autoritățile și instituțiile publice au obligația să publice și să actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde informațiile prevăzute la alin. (1). Puneri în aplicare (1), Jurisprudență

(3) Autoritățile publice sunt obligate să dea din oficiu publicității un raport periodic de activitate, cel puțin anual, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a II-a. Puneri în aplicare (1), Referințe (1), Jurisprudență

(4) Accesul la informațiile prevăzute la alin. (1) se realizează prin: Puneri în aplicare (1), Jurisprudență

a) afișare la sediul autorității sau al instituției publice ori prin publicare în Monitorul Oficial al României sau în mijloacele de informare în masă, în publicații proprii, precum și în pagina de Internet proprie; Jurisprudență

b) consultarea lor la sediul autorității sau al instituției publice, în spații special destinate acestui scop. Jurisprudență

Acesta este un fragment din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Comentarii expert:

”Document” - definiție - Dragoman Simona
Directiva nr. 2003/98/CE privind reutilizarea informațiilor din sectorul public publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 345 din 31 decembrie 2003 prevede o definiție generică a termenului „document” la pct. (11) astfel: „Acesta cuprinde orice reprezentare a unor acte, fapte sau informații și orice compilație a unor astfel de acte, fapte sau informații, indiferent de mediul de stocare (scrise pe hârtie sau stocate în formă electronică sau sub forma unei înregistrări audio, video sau audiovizuale), deținută de organisme din sectorul public.”
De asemenea, potrivit Directivei menționate, „document” înseamnă:
[ Mai mult... ]

Doctrină:

Călăuza juristului. Cereri și actiuni în justiție, ediția online martie 2016
    În egală măsură, este esențial de făcut distincția între petiție și cererea de acces la informații de interes public; dacă prin cererea sa, persoana ce sesizează autoritatea publică nu solicită oinformație concretă, din cele la care face referire art. 2 sau 5 din Legea nr. 544/2001, ci formulează oreclamație, propunere sau sugestie, cererea va fi soluționată conform procedurii prevăzute de O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare apetițiilor și nu în condițiile Legii privind liberul acces la informațiile de interes public. [ Mai mult... ] 

Călăuza juristului. Cereri și actiuni în justiție, ediția online martie 2016
    În egală măsură, este esențial de făcut distincția între petiție și cererea de acces la informații de interes public; dacă prin cererea sa, persoana ce sesizează autoritatea publică nu solicită oinformație concretă, din cele la care face referire art. 2 sau 5 din Legea nr. 544/2001, ci formulează oreclamație, propunere sau sugestie, cererea va fi soluționată conform procedurii prevăzute de O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare apetițiilor și nu în condițiile Legii privind liberul acces la informațiile de interes public. [ Mai mult... ] 

Călăuza juristului. Cereri și actiuni în justiție, ediția online martie 2016
    În egală măsură, este esențial de făcut distincția între petiție și cererea de acces la informații de interes public; dacă prin cererea sa, persoana ce sesizează autoritatea publică nu solicită oinformație concretă, din cele la care face referire art. 2 sau 5 din Legea nr. 544/2001, ci formulează oreclamație, propunere sau sugestie, cererea va fi soluționată conform procedurii prevăzute de O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare apetițiilor și nu în condițiile Legii privind liberul acces la informațiile de interes public. [ Mai mult... ] 

Călăuza juristului. Cereri și actiuni în justiție, ediția online martie 2016
    În egală măsură, este esențial de făcut distincția între petiție și cererea de acces la informații de interes public; dacă prin cererea sa, persoana ce sesizează autoritatea publică nu solicită oinformație concretă, din cele la care face referire art. 2 sau 5 din Legea nr. 544/2001, ci formulează oreclamație, propunere sau sugestie, cererea va fi soluționată conform procedurii prevăzute de O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare apetițiilor și nu în condițiile Legii privind liberul acces la informațiile de interes public. [ Mai mult... ] 

Pot fi de interes:

Lege 544/2001:
Art 1 Dispoziții generale
Art 2 Dispoziții generale
Art 3 Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public
Art 4 Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public
Art 5 Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public
Art 6 Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public
Art 7 Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public
Art 8 Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public
Art 9 Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public
Art 10 Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public
Art 11 Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public
Art 12 Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public
Art 13 Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public
Art 14 Dispoziții comune privind accesul la informațiile de interes public
Art 15 Dispoziții speciale privind accesul mijloacelor de informare în masă la informațiile de interes public
Reviste:
Accesul la informațiile de interes public (I)
Evoluția legislației în domeniul participării publice, transparenței decizionale și accesului liber la informațiile de interes public, după aderarea României la Uniunea Europeană
Acces la informații din domeniul medical și farmaceutic deținute de instituții publice
Abaterile disciplinare ale magistraților. Nerespectarea secretului deliberării sau a confidențialității lucrărilor care au acest caracter, precum și a altor informații de aceeași natură de care a luat cunoștință în exercitarea funcției, cu excepția celor de interes public, în condițiile legii
Informație de interes public. Condiția justificării unui interes de către solicitantul unor astfel de informații
Doctrină:
Călăuza juristului. Cereri și actiuni în justiție, ediția online martie 2016
Călăuza juristului. Cereri și actiuni în justiție, ediția online martie 2016
;
se încarcă...