Comisia Europeană

Directiva nr. 37/2014 de modificare a Directivei 91/671/CEE a Consiliului privind utilizarea obligatorie a centurilor de siguranță și a sistemelor de siguranță pentru copii în vehicule
Număr celex: 32014L0037

Modificări (...)

În vigoare de la 28 februarie 2014

În versiunea gratuită textul este afișat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpărați documentul în formă completă.

Cumpără forma completă
sau autentifică-te
  •  
COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Directiva 91/671/CEE a Consiliului privind utilizarea obligatorie a centurilor de siguranță și a sistemelor de siguranță pentru copii în vehicule, în special articolul 7a,

întrucât:

(1) În conformitate cu Decizia 97/836/CE a Consiliului, la 24 martie 1998, Comunitatea Europeană a aderat la Acordul Comisiei Economice pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEE-ONU) privind adoptarea specificațiilor tehnice uniforme pentru vehicule cu roți, echipamente și componente care pot fi montate și/sau utilizate la vehiculele cu roți și condițiile pentru recunoașterea reciprocă a omologărilor acordate pe baza acestor specificații (denumit în continuare "Acordul revizuit din 1958").

(2) În conformitate cu punctul 1 din anexa II la Decizia 97/836/CE, cerințele tehnice ale regulamentelor CEE-ONU în temeiul Acordului revizuit din 1958 devin alternative la anexele tehnice la directivele separate relevante ale Uniunii în cazul în care acestea din urmă au același domeniu de aplicare și în cazul în care pentru regulamentele CEE-ONU Uniune există directive separate ale Uniunii. Totuși, dispozițiile suplimentare ale directivelor, cum ar fi cele privind cerințele de montaj sau procedura de omologare, rămân în vigoare.

(3) Un nou regulament CEE-ONU privind dispoziții uniforme referitoare la omologarea sistemelor de siguranță pentru copii îmbunătățite utilizate la bordul autovehiculelor (denumit în continuare "Regulamentul 129") a fost stabilit și adoptat sub auspiciile CEE-ONU.

(4) Regulamentul 129 a intrat în vigoare la 9 iulie 2013, ca o anexă la Acordul revizuit din 1958.

(5) Cerințele standardizate din Regulamentul 129 constituie cerințe alternative mai stricte în raport cu cele stabilite în Regulament 44 privind dispozițiile uniforme referitoare la omologarea sistemelor de siguranță pentru copiii pasageri în autovehicule (denumite în continuare "sisteme de siguranță pentru copii") și reflectă progresul tehnic sub mai multe aspecte ale sistemelor de siguranță pentru copii, cum ar fi testele pentru impactele laterale, poziția orientată spre înapoi a copiilor cu vârsta de până la 15 luni, compatibilitatea cu vehicule diferite, manechinele folosite în teste și bancurile de încercare, precum și capacitatea de adaptare la mărimile diverse ale copiilor;

..........


În versiunea gratuită textul este afișat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpărați documentul în formă completă.

;
se încarcă...