Rezolvarea treburilor publice curente în cazul dizolvării consiliului local | Codul administrativ

Acesta este un fragment din Codul administrativ din 03.07.2019. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Cumpără forma actualizată
  •  

Consiliul local - Dizolvarea consiliului local -
ARTICOLUL 147
Rezolvarea treburilor publice curente în cazul dizolvării consiliului local Referințe (1)

(1) Până la constituirea noului consiliu local, primarul sau, în absența acestuia, secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale rezolvă problemele curente ale comunei, orașului sau municipiului, cu respectarea competențelor și atribuțiilor ce îi revin, potrivit legii.

(2) În situația excepțională în care consiliul local a fost dizolvat în condițiile art. 143, primarul se află în imposibilitatea exercitării atribuțiilor sale ca urmare a încetării sau suspendării mandatului său ori a altor situații prevăzute de lege, iar funcția de secretar general al unității/subdiviziunii administrativ- teritoriale este vacantă, prefectul numește prin ordin o persoană prin detașare, în condițiile părții a VI-a titlul II, care să exercite atribuțiile de secretar general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale pentru a rezolva problemele curente ale comunei, orașului sau municipiului, până la ocuparea funcției publice de conducere de secretar general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale în condițiile legii.

(3) Persoana desemnată potrivit prevederilor alin. (2) trebuie să îndeplinească condițiile de studii și vechime în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea funcției de secretar general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale prevăzute la titlul VII al prezentei părți și la partea a VI-a titlul II.

(4) În situația prevăzută la alin. (2), prin excepție de la prevederile părții a VI-a titlul II din prezentul cod, concursul pentru ocuparea funcției publice de conducere de secretar general al comunei, al orașului sau al municipiului, după caz, se organizează de instituția prefectului.

(5) Numirea în funcția de secretar general al comunei, al orașului sau al municipiului, după caz, se face, în situația prevăzută la alin. (2) sau în situația în care procedura de organizare a concursului a fost demarată anterior situației excepționale prevăzute la alin. (2), de către prefect, dacă nu a încetat situația care a determinat imposibilitatea exercitării atribuțiilor de către primar.

Acesta este un fragment din Codul administrativ din 03.07.2019. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Pot fi de interes:

Codul administrativ:
Cvorumul ședințelor consiliului local
Desfășurarea ședințelor consiliului local
Adoptarea hotărârilor consiliului local
Semnarea și contrasemnarea hotărârilor consiliului local
Funcționarea comisiilor de specialitate
Delegatul sătesc
Situațiile de dizolvare a consiliului local
Referendumul local
Organizarea referendumului local
Organizarea alegerilor după dizolvarea consiliului local sau după validarea rezultatului referendumului
Rezolvarea treburilor publice curente în cazul dizolvării consiliului local
Primarul și viceprimarul
Validarea alegerii primarului
Depunerea jurământului și intrarea în exercițiul de drept al mandatului
Mandatul primarului
Rolul, numirea și eliberarea din funcție a viceprimarului
Indemnizația primarului și a viceprimarului
Rolul primarului
Atribuțiile primarului
Atribuțiile primarului în calitate de reprezentant al statului
Delegarea atribuțiilor
;
se încarcă...