Numirea în funcție în caz de remaniere guvernamentală sau de vacanță a postului | Codul administrativ

Acesta este un fragment din Codul administrativ din 03.07.2019. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Cumpără forma actualizată
  •  

Guvernul - Exercitarea mandatului de membru al Guvernului -
ARTICOLUL 47
Numirea în funcție în caz de remaniere guvernamentală sau de vacanță a postului

(1) Numirea în funcția de membru al Guvernului, în caz de remaniere guvernamentală sau de vacanță a postului, se face de Președintele României, la propunerea prim-ministrului.

(2) Prim-ministrul propune Președintelui României, în termen de 5 zile de la publicarea decretului prin care este constatată vacanța funcției, o persoană, care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 17, pentru numirea în funcția de membru al Guvernului.

(3) Președintele României numește în funcție persoana propusă de prim-ministru în termen de 10 zile de la înregistrarea propunerii sau în același termen, în condițiile alin. (4) sau (5), motivează, îi comunică prim-ministrului și face public refuzul numirii în funcție.

(4) Președintele României poate refuza, motivat, orice propunere a prim-ministrului pentru numirea în funcția de membru al Guvernului în situația în care persoana propusă nu îndeplinește condițiile prevăzute la art. 17 sau, cu privire la această persoană, au intervenit cazurile de încetare a funcției de membru al Guvernului prevăzute de art. 42 lit. c), e) și f).

(5) Președintele României poate refuza motivat, o singură dată, o propunere a prim-ministrului pentru numirea în funcția de membru al Guvernului în situația în care consideră că persoana propusă nu corespunde funcției respective.

(6) În situația în care Președintele României refuză o propunere a prim-ministrului în condițiile alin. (3), prim-ministrul îi transmite Președintelui o nouă propunere în termen de 5 zile de la data la care Președintele i-a comunicat refuzul propunerii anterioare.

(7) Președintele României primește o nouă propunere pentru numirea unei persoane în funcția de membru al Guvernului transmisă de prim-ministru și are, în această situație, obligațiile prevăzute la alin. (3).

(8) În situația în care Președintele României sau prim- ministrul sesizează Curtea Constituțională pentru soluționarea unui conflict juridic de natură constituțională apărut cu ocazia numirii unui membru al Guvernului, obligațiile prevăzute de acest articol sunt îndeplinite după publicarea deciziei Curții Constituționale prin care este soluționat conflictul, cu respectarea caracterului general obligatoriu al deciziei.

Acesta este un fragment din Codul administrativ din 03.07.2019. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Pot fi de interes:

Codul administrativ:
Tipurile de acte adoptate de Guvern
Regimul juridic al actelor Guvernului
Regimul incompatibilităților și al conflictului de interese aplicabile funcției de membru al Guvernului
Sancționarea stării de incompatibilitate și a conflictului de interese în care se află membrul Guvernului
Obligația renunțării la situația de incompatibilitate
Cazuri de încetare a funcției de membru al Guvernului
Vacanța funcției de membru al Guvernului
Revocarea din funcția de membru al Guvernului
Demisia din funcția de membru al Guvernului
Interimatul funcției de membru al Guvernului
Numirea în funcție în caz de remaniere guvernamentală sau de vacanță a postului
Respectarea principiului legalității
Răspunderea politică
Alte tipuri de răspundere a Guvernului
Structura administrației publice centrale de specialitate
Rolul și atribuțiile ministerelor
Funcțiile ministerelor
Personalitatea juridică a ministerelor
Rolul miniștrilor
Atribuțiile generale ale miniștrilor
Actele miniștrilor
;
se încarcă...