Curierul Fiscal nr. 11/2017

Revista Curierul Fiscal nr. 11/2017, Editura C. H. Beck
de Ramona Chițu, Alexandru Mănucu, Alina Necșulescu, Andrei Novac, Silviu Pîrvu, Emanuel Albu

12 decembrie 2017

În versiunea gratuită textul este afișat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului.

Cumpără forma completă
  •  

În ediția curentă

Colegiu director

Gabriel Biriș, Avocat, managing partner al Biriș Goran SCPA

Prof. univ. dr. Horia Cristea, Universitatea de Vest Timișoara, Facultatea de Științe Economice

Prof. univ. dr. Tatiana Moșteanu, Membru al Consiliului Fiscal

Prof. univ. dr. Petru Iacob Pântea, Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca

Prof. univ. dr. Gheorghe Piperea, Universitatea din București, Facultatea de Drept, Managing partner al SCA Piperea & Asociații

Dan Schwartz, Managing partner Scot Company Consulting

Ionuț Simion, Partener PricewaterhouseCoopers

Prof. univ. dr. Robert Șova, Președinte CECCAR

Redacție

Redactor-șef: conf. univ. dr. Lucian Țâțu

Editor coordonator: drd. Ancuța Toma

Editorial

După lungi discuții, încercări și controverse (acestea din urmă rămânând în continuare) a fost adoptată (deocamdată prin ordonanță de urgență) „revoluția fiscală”. Cu această ocazie s-a eliminat o parte din incertitudinea cu privire la prevederile fiscale care se vor aplica din 2018. Astfel, în afară de controversata regândire a sistemului de contribuții sociale (care până la urmă au fost mutate de la angajator la angajat, dar nu în totalitate) care a venit la pachet cu reducerea cotei de impozitare a veniturilor realizate de persoanele fizice de la 16% la 10% (pentru a nu se diminua, în cea mai mare parte a cazurilor, salariul „în mână” în condițiile menținerii costurilor cu personalul la nivelul angajatorului) și care au avut ca scop asigurarea creșterii salariilor brute în sistemul bugetar cu 25% (de la 1 ianuarie 2018), fără ca în realitate să crească costul statului și venitul salariatului (că argumentul cu evaziunea fiscală în cazul reținerilor la sursă a venit prea târziu și mai mult ca un argument care să distragă atenția de la argumentul principal) este de reținut „revoluția” în ceea ce privește impozitul pe profit și impozitul pe veniturile microîntreprinderilor. Prin creșterea plafonului pentru încadrarea în categoria plătitorilor pe veniturile microîntreprinderilor la 1.000.000 euro va crește foarte mult numărul plătitorilor de impozit pe veniturile microîntreprinderilor prin trecerea lor din categoria plătitorilor de impozit pe profit. Dacă mai punem la socoteală și trecerea consultanței și a jocurilor de noroc pe micro, a eliminării posibilității de optare între micro și impozit pe profit în funcție de nivelul capitalului social, precum și stabilirea unor norme împotriva practicilor de evitare a obligațiilor fiscale care au incidență directă asupa funcționării pieței interne putem spune că adevăratele modificări fiscale au fost la impozitarea profiturilor/veniturilor companiilor.

Redacția

Info curier

I. Legislație națională fiscal-contabilă publicată în Monitorul Oficial al României în perioada 26 octombrie 2017 - 24 noiembrie 2017

..........


În versiunea gratuită textul este afișat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului.

;
se încarcă...