Legestart nr. 7/2015

Dreptul de retragere al consumatorului dintr-un contract la distanță sau încheiat în afara spațiilor comerciale
de Mădălina Moceanu

06 iulie 2015

În versiunea gratuită textul este afișat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului.

Cumpără forma completă
  •  

Referințe articol: retragere

O.U.G. nr. 34/2014 reglementează drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, pentru asigurarea unui nivel înalt de protecție a consumatorilor și o bună funcționare a pieței.

Reglementarea legală mai sus amintită conține și dispoziții referitoare la dreptul consumatorului de retragere dintr-un contract la distanță sau în afara spațiilor comerciale, dispoziții asupra cărora ne vom opri în rândurile prezentului articol.

Ce înțelegem printr-un contract la distanță sau încheiat în afara spațiilor comerciale?

Contractul la distanță reprezintă orice contract încheiat între profesionist și consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanță organizat, fără prezența fizică simultană a profesionistului și a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanță, până la și inclusiv în momentul în care este încheiat contractul.

Contractul în afara spațiilor comerciale reprezintă orice contract dintre un profesionist și un consumator, într-una din următoarele situații:

a) încheiat în prezența fizică simultană a profesionistului și a consumatorului, într-un loc care nu este spațiul comercial al profesionistului;

b) încheiat ca urmare a unei oferte din partea consumatorului în aceleași circumstanțe ca cele menționate la lit. a);

c) încheiat în spațiile comerciale ale profesionistului sau prin orice mijloace de comunicare la distanță, imediat după ce consumatorul a fost abordat în mod personal și individual, într-un loc care nu este spațiul comercial al profesionistului, în prezența fizică simultană a acestuia și a consumatorului;

d) încheiat în cursul unei deplasări organizate de profesionist cu scopul sau efectul de a promova și a vinde consumatorului produse sau servicii.

În ce condiții consumatorul se poate retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale?

Potrivit art. 9 alin. 1 din O.U.G. 34/2014, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. 3 și la art. 14.

..........


În versiunea gratuită textul este afișat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului.

;
se încarcă...