Excepții | Ordonanță de urgență 114/2011

Acesta este un fragment din Ordonanța de urgență nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziții publice în domeniile apărării și securității. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Metode de calcul al valorii estimate a contractelor de achiziții publice și a acordurilor cadru Unități de achiziții centralizate Excluderi -
SECȚIUNEA a 3-a
Excepții

PARAGRAFUL 1 Utilizarea excepțiilor

Art. 20. -

(1) Niciuna din situațiile reglementate în această secțiune nu poate fi folosită în scopul sustragerii de la aplicarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență.

(2) Prevederile O.U.G. nr. 34/2006 nu se aplică contractelor a căror atribuire este reglementată de prezenta ordonanță de urgență și nici celor excluse din domeniul de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență, conform prevederilor din această secțiune. Modificări (1), Referințe în jurisprudență (1)

(3) Guvernul are dreptul de a stabili circumstanțele și procedurile specifice pentru atribuirea contractelor de achiziție publică în situațiile prevăzute de art. 346 din TFUE. Modificări (1), Referințe (2), Doctrină (1)

PARAGRAFUL 2 Contracte atribuite în temeiul normelor internaționale

Art. 21. - Doctrină (1)

Prezenta ordonanță de urgență nu se aplică contractelor reglementate:

a) de norme procedurale specifice în temeiul unui acord sau al unei înțelegeri internaționale, încheiate între unul sau mai multe state membre și una sau mai multe țări terțe;

b) de norme procedurale specifice în temeiul unui acord internațional încheiat sau al unei înțelegeri internaționale încheiate referitoare la staționarea trupelor și privind angajamentele unui stat membru sau ale unei țări terțe;

c) de normele procedurale specifice ale unei organizații internaționale care efectuează achiziții în propriile scopuri sau contractelor care trebuie acordate în conformitate cu normele respective.

PARAGRAFUL 3 Situații speciale

Art. 22. - Doctrină (1)

Prezenta ordonanță de urgență nu se aplică în următoarele cazuri:

a) contractelor pentru care aplicarea prezentei ordonanțe de urgență ar obliga statul român să ofere informații a căror divulgare este considerată ca fiind contrară intereselor sale fundamentale de securitate; Doctrină (1)

b) contractelor destinate activităților specifice serviciilor de informații; Modificări (1)

c) contractelor atribuite în cadrul unui program de cooperare bazat pe cercetare și dezvoltare la care participă doar state membre și este desfășurat în comun de cel puțin două state membre și având drept obiectiv elaborarea unui produs nou și, dacă este cazul, a fazelor ulterioare pentru întreaga durată sau a anumitor părți ale ciclului de viață al acestui produs. La încheierea unui astfel de program de cooperare în domeniul lor de activitate, autoritățile contractante au obligația de a informa Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice asupra ponderii cheltuielilor legate de cercetare și dezvoltare din costul total al programului de cooperare, acordului de repartizare a costurilor, precum și asupra ponderii achizițiilor pe stat membru, după caz. Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice are obligația de a comunica Comisiei Europene informațiile primite în acest sens; Modificări (1), Doctrină (1)

d) contractelor atribuite într-o țară terță, inclusiv în scopuri civile, pe durata participării forțelor în afara teritoriului Uniunii Europene, în cazul în care necesitățile operaționale impun încheierea acestor contracte cu operatori economici situați în zona de operațiuni; Doctrină (1)

e) contractelor care au ca obiect cumpărarea sau închirierea, prin orice mijloace financiare, de terenuri, clădiri existente, alte bunuri imobile ori a drepturilor asupra acestora;

f) contractelor atribuite de un guvern unui alt guvern referitoare la: Referințe (1)

(i) furnizarea de produse militare sau produse sensibile; sau

(ii) lucrări și servicii în legătură directă cu astfel de produse; sau

(iii) lucrări și servicii special destinate unor scopuri militare sau lucrări și servicii cu caracter sensibil;

g) serviciilor de arbitraj și de conciliere;

h) serviciilor financiare, cu excepția serviciilor de asigurări;

i) contractelor de muncă;

j) serviciilor de cercetare și de dezvoltare, altele decât cele ale căror beneficii revin exclusiv autorității contractante pentru uz propriu în cadrul propriilor activități, cu condiția ca serviciul prestat să fie integral remunerat de către autoritatea contractantă.

Acesta este un fragment din Ordonanța de urgență nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziții publice în domeniile apărării și securității. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Doctrină:

Achiziții publice. Concesiuni. Parteneriat public-privat. Remedii și căi de atac, ediția 3
    112 Art. 21, 22 și 56 din O.U.G. nr. 114/2011. [ Mai mult... ] 

.....
    112 Art. 21, 22 și 56 din O.U.G. nr. 114/2011. [ Mai mult... ] 
.....
    a) În cazul contractelor mixte care au ca obiect atât achiziţii pentru care se aplicădispoziţiile Legea nr. 98/2016, cât şi achiziţii pentru care se aplicădispoziţiile O.U.G. nr. 114/2011 sau ale altor acte normative/memorandumuri emise în temeiul art. 20 alin. (3) din O.U.G. nr. 114/2011114, în legăturăcu situaţiile prevăzute la 
    114 Art. 20 alin. (3) din O.U.G. nr. 114/2011 prevede: „Guvernul are dreptul de a stabili circumstanțele și procedurile specifice pentru atribuirea contractelor de achiziție publică în situațiile prevăzute de art. 346 din TFUE”.
[ Mai mult... ]
 
.....
    232 Art. 21. Prezenta ordonanță de urgență nu se aplică contractelor reglementate:
a) de norme procedurale specifice în temeiul unui acord sau al unei înțelegeri internaționale, încheiate între unul sau mai multe state membre și una sau mai multe țări terțe;
b) de norme procedurale specifice în temeiul unui acord internațional încheiat sau al unei înțelegeri internaționale încheiate referitoare la staționarea trupelor și privind angajamentele unui stat membru sau ale unei țări terțe;
c) de normele procedurale specifice ale unei organizații internaționale care efectuează achiziții în propriile scopuri sau contractelor care trebuie acordate în conformitate cu normele respective.
Art. 22. Prezenta ordonanță de urgență nu se aplică în următoarele cazuri:
a) contractelor pentru care aplicarea prezentei ordonanțe de urgență ar obliga statul român să ofere informații a căror divulgare este considerată ca fiind contrară intereselor sale fundamentale de securitate;
b) contractelor destinate activităților specifice structurilor de informații;
c) contractelor atribuite în cadrul unui program de cooperare bazat pe cercetare și dezvoltare la care participă doar state membre și este desfășurat în comun de cel puțin două state membre și având drept obiectiv elaborarea unui produs nou și, dacă este cazul, a fazelor ulterioare pentru întreaga durată sau a anumitor părți ale ciclului de viață al acestui produs. La încheierea unui astfel de program de cooperare în domeniul lor de activitate, autoritățile contractante au obligația de a informa Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice asupra ponderii cheltuielilor legate de cercetare și dezvoltare din costul total al programului de cooperare, acordului de repartizare a costurilor, precum și asupra ponderii achizițiilor pe stat membru, după caz. Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice are obligația de a comunica Comisiei Europene informațiile primite în acest sens;
d) contractelor atribuite într-o țară terță, inclusiv în scopuri civile, pe durata participării forțelor în afara teritoriului Uniunii Europene, în cazul în care necesitățile operaționale impun încheierea acestor contracte cu operatori economici situați în zona de operațiuni;
e) contractelor care au ca obiect cumpărarea sau închirierea, prin orice mijloace financiare, de terenuri, clădiri existente, alte bunuri imobile ori a drepturilor asupra acestora;
f) contractelor atribuite de un guvern unui alt guvern referitoare la:
(i) furnizarea de produse militare sau produse sensibile; sau
(ii) lucrări și servicii în legătură directă cu astfel de produse; sau
(iii) lucrări și servicii special destinate unor scopuri militare sau lucrări și servicii cu caracter sensibil;
g) serviciilor de arbitraj și de conciliere;
h) serviciilor financiare, cu excepția serviciilor de asigurări;
i) contractelor de muncă;
j) serviciilor de cercetare și de dezvoltare, altele decât cele ale căror beneficii revin exclusiv autorității contractante pentru uz propriu în cadrul propriilor activități, cu condiția ca serviciul prestat să fie integral remunerat de către autoritatea contractantă.
[ Mai mult... ]
 
.....
    232 Art. 21. Prezenta ordonanță de urgență nu se aplică contractelor reglementate:
a) de norme procedurale specifice în temeiul unui acord sau al unei înțelegeri internaționale, încheiate între unul sau mai multe state membre și una sau mai multe țări terțe;
b) de norme procedurale specifice în temeiul unui acord internațional încheiat sau al unei înțelegeri internaționale încheiate referitoare la staționarea trupelor și privind angajamentele unui stat membru sau ale unei țări terțe;
c) de normele procedurale specifice ale unei organizații internaționale care efectuează achiziții în propriile scopuri sau contractelor care trebuie acordate în conformitate cu normele respective.
Art. 22. Prezenta ordonanță de urgență nu se aplică în următoarele cazuri:
a) contractelor pentru care aplicarea prezentei ordonanțe de urgență ar obliga statul român să ofere informații a căror divulgare este considerată ca fiind contrară intereselor sale fundamentale de securitate;
b) contractelor destinate activităților specifice structurilor de informații;
c) contractelor atribuite în cadrul unui program de cooperare bazat pe cercetare și dezvoltare la care participă doar state membre și este desfășurat în comun de cel puțin două state membre și având drept obiectiv elaborarea unui produs nou și, dacă este cazul, a fazelor ulterioare pentru întreaga durată sau a anumitor părți ale ciclului de viață al acestui produs. La încheierea unui astfel de program de cooperare în domeniul lor de activitate, autoritățile contractante au obligația de a informa Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice asupra ponderii cheltuielilor legate de cercetare și dezvoltare din costul total al programului de cooperare, acordului de repartizare a costurilor, precum și asupra ponderii achizițiilor pe stat membru, după caz. Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice are obligația de a comunica Comisiei Europene informațiile primite în acest sens;
d) contractelor atribuite într-o țară terță, inclusiv în scopuri civile, pe durata participării forțelor în afara teritoriului Uniunii Europene, în cazul în care necesitățile operaționale impun încheierea acestor contracte cu operatori economici situați în zona de operațiuni;
e) contractelor care au ca obiect cumpărarea sau închirierea, prin orice mijloace financiare, de terenuri, clădiri existente, alte bunuri imobile ori a drepturilor asupra acestora;
f) contractelor atribuite de un guvern unui alt guvern referitoare la:
(i) furnizarea de produse militare sau produse sensibile; sau
(ii) lucrări și servicii în legătură directă cu astfel de produse; sau
(iii) lucrări și servicii special destinate unor scopuri militare sau lucrări și servicii cu caracter sensibil;
g) serviciilor de arbitraj și de conciliere;
h) serviciilor financiare, cu excepția serviciilor de asigurări;
i) contractelor de muncă;
j) serviciilor de cercetare și de dezvoltare, altele decât cele ale căror beneficii revin exclusiv autorității contractante pentru uz propriu în cadrul propriilor activități, cu condiția ca serviciul prestat să fie integral remunerat de către autoritatea contractantă.
[ Mai mult... ]
 

Pot fi de interes:

Ordonanță de urgență 114/2011:
Domeniul de aplicare
Scopul și principiile achizițiilor publice în domeniile apărării și securității
Definiții
Contracte mixte
Reguli de participare a operatorilor economici la procedura de atribuire
Obligații ale autorităților contractante privind confidențialitatea
Protecția informațiilor clasificate
Metode de calcul al valorii estimate a contractelor de achiziții publice și a acordurilor cadru
Unități de achiziții centralizate
Excepții
Contracte rezervate
Contracte de prestare de servicii din categoria celor cuprinse în anexa nr 1
Contracte de prestare de servicii din categoria celor cuprinse în anexa nr 2
Contracte mixte care includ servicii enumerate în anexele nr 1 și 2
Reguli generale
Caietul de sarcini
Oferta Oferte alternative
Subcontractarea
Norme aplicabile subcontractării
Securitatea informației
Doctrină:
Achiziții publice. Concesiuni. Parteneriat public-privat. Remedii și căi de atac, ediția 3
;
se încarcă...