Art 163 Capacitatea tehnică și/sau profesională | Ordonanță de urgență 114/2011

Acesta este un fragment din Ordonanța de urgență nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziții publice în domeniile apărării și securității. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Selecția și calificarea candidaților/ofertanților - Capacitatea tehnică și/sau profesională -
Art. 163.
- Referințe în jurisprudență (1)

(1) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de furnizare, în scopul verificării capacității tehnice și/sau profesionale a ofertanților/candidaților, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcție de specificul, de cantitatea și de complexitatea produselor ce urmează să fie furnizate și numai în măsura în care aceste informații sunt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele:

a) o listă a principalelor livrări de produse efectuate în ultimii 5 ani, conținând valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent dacă aceștia din urmă sunt autorități contractante sau clienți privați. Livrările de produse se confirmă prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de către clientul beneficiar. În cazul în care beneficiarul este un client privat și, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obținerii unei certificări/confirmări din partea acestuia, demonstrarea livrărilor de produse se realizează printr-o declarație a operatorului economic;

b) o declarație referitoare la echipamentele tehnice și la măsurile aplicate în vederea asigurării calității, precum și, dacă este cazul, la resursele de studiu și cercetare;

c) informații referitoare la normele interne în materie de proprietate intelectuală;

d) informații referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obținut de către candidat/ofertant, în special pentru asigurarea controlului calității;

e) informații referitoare la studiile, pregătirea profesională și calificarea personalului de conducere, precum și ale persoanelor responsabile pentru operațiunile și serviciile de amplasare și instalare;

f) certificate sau alte documente emise de organisme abilitate în acest sens, care să ateste conformitatea produselor, identificată clar prin referire la specificații sau standarde relevante;

g) mostre, descrieri și/sau fotografii a căror autenticitate trebuie să poată fi demonstrată în cazul în care autoritatea contractantă solicită acest lucru;

h) dacă este cazul, informații referitoare la utilajele, materialele, echipamentele tehnice, efectivele de personal și know-how-ul său și/sau la sursele de aprovizionare - cu indicarea locației geografice, în cazul în care aceasta este situată în afara teritoriului Uniunii - pe care operatorul economic le are la dispoziție în vederea executării contractului, pentru a face față unor eventuale creșteri ale necesităților autorității contractante ca urmare a unei situații de criză sau pentru a asigura întreținerea, modernizarea și adaptarea produselor care fac obiectul respectivului contract;

i) documente de autorizare sau acreditare în domeniul protecției informațiilor clasificate, care să certifice capacitatea de a prelucra, stoca și transmite informații clasificate la nivelul de protecție impus, în conformitate cu legislația națională aplicabilă.

(2) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de servicii, în scopul verificării capacității tehnice și/sau profesionale a ofertanților/candidaților, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcție de specificul, de volumul și de complexitatea serviciilor ce urmează să fie prestate și numai în măsura în care aceste informații sunt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele:

a) o listă a principalelor servicii prestate în ultimii 5 ani, conținând valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent dacă aceștia din urmă sunt autorități contractante sau clienți privați. Prestările de servicii se confirmă prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de către clientul privat beneficiar. În cazul în care beneficiarul este un client privat și, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obținerii unei certificări/confirmări din partea acestuia, demonstrarea prestărilor de servicii se realizează printr-o declarație a operatorului economic;

b) o declarație referitoare la echipamentele tehnice și la măsurile aplicate în vederea asigurării calității, precum și, dacă este cazul, la resursele de studiu și cercetare;

c) informații referitoare la normele interne în materie de proprietate intelectuală;

d) informații referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obținut de către candidat/ofertant, în special pentru asigurarea controlului calității;

e) informații referitoare la studiile, pregătirea profesională și calificarea personalului de conducere, precum și ale persoanelor responsabile pentru îndeplinirea contractului de servicii;

f) o declarație referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat și al cadrelor de conducere în ultimii 3 ani;

g) dacă este cazul, informații privind măsurile de protecție a mediului pe care operatorul economic le poate aplica în timpul îndeplinirii contractului de servicii;

h) informații referitoare la utilajele, instalațiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului de servicii;

i) informații privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intenția să o subcontracteze;

j) documente de autorizare sau acreditare în domeniul protecției informațiilor clasificate, care să certifice capacitatea de a prelucra, stoca și transmite informații clasificate la nivelul de protecție impus, în conformitate cu legislația națională aplicabilă.

(3) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de lucrări, în scopul verificării capacității tehnice și/sau profesionale a ofertanților/candidaților, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcție de specificul, de volumul și de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate și numai în măsura în care aceste informații sunt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele:

a) o listă a lucrărilor executate în ultimii 5 ani, însoțită de certificări de bună execuție pentru cele mai importante lucrări. Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceștia sunt autorități contractante sau clienți privați, valoarea, perioada și locul execuției lucrărilor și precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu și dacă au fost duse la bun sfârșit;

b) informații referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obținut de către candidat/ofertant, în special pentru asigurarea controlului calității;

c) informații referitoare la studiile, pregătirea profesională și calificarea personalului de conducere, precum și ale persoanelor responsabile pentru execuția lucrărilor;

d) o declarație referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat și ale cadrelor de conducere în ultimii 3 ani;

e) dacă este cazul, informații privind măsurile de protecție a mediului pe care operatorul economic le poate aplica în timpul îndeplinirii contractului de lucrări;

f) o declarație referitoare la utilajele, instalațiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului de lucrări;

g) informații privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intenția să o subcontracteze;

h) documente de autorizare sau acreditare în domeniul protecției informațiilor clasificate, care să certifice capacitatea de a prelucra, stoca și transmite informații clasificate la nivelul de protecție impus, în conformitate cu legislația națională aplicabilă.

(4) La solicitarea autorității contractante ORNISS cooperează cu autoritatea națională de securitate sau autoritatea de securitate desemnată din statul candidatului/ofertantului pentru verificarea conformității spațiilor și instalațiilor care pot fi utilizate, procedurilor industriale și administrative care vor fi urmate, modalităților de gestionare a informațiilor și/sau situația personalului care poate fi încadrat în vederea punerii în aplicare a contractului.

Acesta este un fragment din Ordonanța de urgență nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziții publice în domeniile apărării și securității. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Pot fi de interes:

Ordonanță de urgență 114/2011:
Art 153 Criterii de calificare și selecție
Art 154 Criterii de calificare și selecție
Art 155 Situația personală a candidatului sau a ofertantului
Art 156 Situația personală a candidatului sau a ofertantului
Art 157 Situația personală a candidatului sau a ofertantului
Art 158 Capacitatea de exercitare a activității profesionale
Art 159 Situația economică și financiară
Art 160 Situația economică și financiară
Art 161 Situația economică și financiară
Art 162 Capacitatea tehnică și/sau profesională
Art 163 Capacitatea tehnică și/sau profesională
Art 164 Capacitatea tehnică și/sau profesională
Art 165 Capacitatea tehnică și/sau profesională
Art 166 Standarde de asigurare a calității
Art 167 Standarde de asigurare a calității
Art 168 Standarde de asigurare a calității
Art 169 Standarde de protecție a mediului
Art 170 Standarde de protecție a mediului
Art 171 Standarde de protecție a mediului
Art 172 Criterii de atribuire a contractelor
Art 173 Criterii de atribuire a contractelor
;
se încarcă...