Dispoziții generale privind evaluarea | Lege 1/2011

Acesta este un fragment din Legea educației naționale nr. 1/2011 . Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Învățământul preuniversitar - Evaluarea rezultatelor învățării -
SECȚIUNEA 1
Dispoziții generale privind evaluarea

Art. 71. -

(1) Scopul evaluării este acela de a orienta și de a optimiza învățarea.

(2) Toate evaluările se realizează pe baza standardelor naționale de evaluare pentru fiecare disciplină, domeniu de studiu, respectiv modul de pregătire.

(3) Rezultatele evaluării se exprimă, după caz, prin calificative, în învățământul primar, respectiv prin note de la 1 la 10, în învățământul secundar și în învățământul terțiar nonuniversitar, sau prin punctaje, în mod similar testelor internaționale. Referințe în jurisprudență (1)

(4) Controlul utilizării și al respectării standardelor naționale de evaluare de către cadrele didactice se realizează prin inspecția școlară.

(5) Notarea elevilor fără utilizarea și respectarea standardelor naționale și a metodologiilor de evaluare constituie abatere disciplinară și se sancționează conform prevederilor prezentei legi.

Art. 72. -

(1) Evaluarea se centrează pe competențe, oferă feed-back real elevilor și stă la baza planurilor individuale de învățare. În acest scop se va crea o bancă de instrumente de evaluare unică, având funcție orientativă, pentru a-i ajuta pe profesori în notarea la clasă.

(2) Un elev cu deficiențe de învățare beneficiază, în mod obligatoriu, de educație remedială.

Art. 73. -

(1) Portofoliul educațional cuprinde totalitatea diplomelor, a certificatelor sau a altor înscrisuri obținute în urma evaluării competențelor dobândite sau a participării la activități de învățare, în diferite contexte, precum și produse sau rezultate ale acestor activități, în contexte de învățare formale, nonformale și informale.

(2) Portofoliul educațional este elementul central al evaluării învățării. Utilizarea lui debutează începând cu clasa pregătitoare și reprezintă cartea de identitate educațională a elevului.

Acesta este un fragment din Legea educației naționale nr. 1/2011 . Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Pot fi de interes:

Lege 1/2011:
Învățământul profesional
Învățământul militar preuniversitar
Învățământul de artă și învățământul sportiv
Învățământul postliceal
Învățământul pentru persoanele aparținând minorităților naționale
Învățământul special și special integrat
Învățământul pentru copiii și tinerii capabili de performanțe înalte
Programul "Școala după școală"
Alternativele educaționale
Învățământul particular și confesional
Dispoziții generale privind evaluarea
Structura și caracteristicile evaluărilor
Beneficiarii educației
Personalul din învățământul preuniversitar
Dispoziții generale
Conducerea unităților de învățământ
Unitățile conexe ale învățământului preuniversitar
Dispoziții generale
Baza materială a învățământului preuniversitar de stat
Structura anului universitar
Programe de studii universitare
;
se încarcă...