Art 242 Formarea inițială și continuă. Cariera didactică | Lege 1/2011

Acesta este un fragment din Legea educației naționale nr. 1/2011 . Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Statutul personalului didactic din învățământul preuniversitar - Formarea inițială și continuă Cariera didactică -
Art. 242.
- Puneri în aplicare (1)

(1) Formarea continuă a cadrelor didactice cuprinde dezvoltarea profesională și evoluția în carieră.

(2) Evoluția în carieră se realizează prin gradul didactic II și gradul didactic I, examene de certificare a diferitelor niveluri de competență.

(3) Probele de examen, tematica, bibliografia, precum și procedura de organizare și desfășurare a examenelor pentru obținerea gradelor didactice sunt reglementate prin metodologie elaborată de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.

(4) Gradul didactic II se obține de către personalul didactic de predare care are o vechime la catedră de cel puțin 4 ani de la obținerea definitivării în învățământ, prin promovarea următoarelor probe:

a) o inspecție școlară specială, precedată de cel puțin două inspecții școlare curente eșalonate pe parcursul celor 4 ani;

b) un test din metodica specialității, cu abordări interdisciplinare și de creativitate, elaborat pe baza unei tematici și a unei bibliografii aprobate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, pentru fiecare specialitate în parte;

c) o probă orală de pedagogie, pe baza unei programe aprobate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, care cuprinde și elemente de psihologie și de sociologie educațională.

(5) Gradul didactic I se poate obține de către personalul didactic de predare care are o vechime la catedră de cel puțin 4 ani de la acordarea gradului didactic II, prin promovarea următoarelor probe: Referințe în jurisprudență (1)

a) un colocviu de admitere, pe baza unei tematici și a unei bibliografii aprobate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, pentru fiecare specialitate în parte;

b) o inspecție școlară specială, precedată de cel puțin două inspecții școlare curente, eșalonate pe parcursul celor 4 ani, toate apreciate cu calificativul maxim;

c) elaborarea unei lucrări metodico-științifice, sub îndrumarea unui conducător științific stabilit de instituția cu competențe în domeniu;

d) susținerea lucrării metodico-științifice, în fața comisiei instituite, conform metodologiei Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.

(6) În caz de nepromovare, examenele pentru obținerea gradelor didactice II, respectiv I, pot fi repetate la un interval de cel puțin 2 ani școlari.

(7) Personalului didactic încadrat în învățământul preuniversitar, care îndeplinește condițiile de formare inițială și care a obținut titlul științific de doctor, i se acordă gradul didactic I, pe baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. Modificări (1), Reviste (1)

(8) Personalul didactic care a obținut definitivarea în învățământ sau gradul didactic II cu media 10 se poate prezenta, după caz, la examenele pentru gradul II, respectiv gradul I, cu un an mai devreme față de perioada prevăzută de prezenta lege.

(9) În cazul în care profesorii au dobândit două sau mai multe specialități, definitivarea în învățământ și gradele didactice II și I obținute la una dintre acestea sunt recunoscute pentru oricare dintre specialitățile dobândite prin studii.

(10) Gradele didactice se acordă prin ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului.

Acesta este un fragment din Legea educației naționale nr. 1/2011 . Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Pot fi de interes:

Lege 1/2011:
Art 232 Dispoziții generale
Art 233 Dispoziții generale
Art 234 Dispoziții generale
Art 235 Dispoziții generale
Art 236 Formarea inițială și continuă. Cariera didactică
Art 237 Formarea inițială și continuă. Cariera didactică
Art 238 Formarea inițială și continuă. Cariera didactică
Art 239 Formarea inițială și continuă. Cariera didactică
Art 240 Formarea inițială și continuă. Cariera didactică
Art 241 Formarea inițială și continuă. Cariera didactică
Art 242 Formarea inițială și continuă. Cariera didactică
Art 243 Formarea inițială și continuă. Cariera didactică
Art 244 Formarea inițială și continuă. Cariera didactică
Art 245 Formarea inițială și continuă. Cariera didactică
Art 246 Formarea inițială și continuă. Cariera didactică
Art 247 Funcțiile didactice și didactice auxiliare. Condiții de ocupare
Art 248 Funcțiile didactice și didactice auxiliare. Condiții de ocupare
Art 249 Funcțiile didactice și didactice auxiliare. Condiții de ocupare
Art 250 Funcțiile didactice și didactice auxiliare. Condiții de ocupare
Art 251 Funcțiile didactice și didactice auxiliare. Condiții de ocupare
Art 252 Funcțiile didactice și didactice auxiliare. Condiții de ocupare
Reviste:
Sporul și indemnizația pentru deținerea titlului științific de doctor. Distincții și controverse în jurisprudență/Pay rise and allowance for holding the PhD scientific title. Distinctions and controversies in case law
;
se încarcă...