Art 187 Criterii de atribuire | Lege 98/2016

Acesta este un fragment din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Organizarea și desfășurarea procedurii de atribuire - Criterii de atribuire -
Art. 187. -
Referințe (2), Referințe în jurisprudență (1)

(1) Fără a aduce atingere dispozițiilor legale sau administrative privind prețul anumitor produse ori remunerarea anumitor servicii, autoritatea contractantă atribuie contractul de achiziție publică/acordul-cadru ofertantului care a depus oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic. Referințe în jurisprudență (1)

(2) În sensul dispozițiilor alin. (1), autoritatea contractantă stabilește oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic pe baza criteriului de atribuire și a factorilor de evaluare prevăzuți în documentele achiziției. Reviste (1)

(3) Pentru determinarea ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic în conformitate cu dispozițiile alin. (2), autoritatea contractantă are dreptul de a aplica unul dintre următoarele criterii de atribuire: Referințe în jurisprudență (2), Reviste (1)

a) prețul cel mai scăzut;

b) costul cel mai scăzut;

c) cel mai bun raport calitate-preț; Puneri în aplicare (1), Referințe în jurisprudență (1), Doctrină (1)

d) cel mai bun raport calitate-cost. Puneri în aplicare (1), Doctrină (1)

(4) În sensul alin. (3) lit. c) și d), cel mai bun raport calitate- preț/calitate-cost se determină pe baza unor factori de evaluare care includ aspecte calitative, de mediu și/sau sociale, în legătură cu obiectul contractului de achiziție publică/acordului- cadru.

(5) Factorii de evaluare prevăzuți la alin. (4) pot viza, printre altele:

a) calitatea, inclusiv avantajele tehnice, caracteristicile estetice și funcționale, accesibilitatea, conceptul de proiectare pentru toți utilizatorii, caracteristicile sociale, de mediu și inovatoare și comercializarea și condițiile acesteia;

b) organizarea, calificarea și experiența personalului desemnat pentru executarea contractului, în cazul în care calitatea personalului desemnat poate să aibă un impact semnificativ asupra nivelului calitativ de executare a contractului;

c) serviciile postvânzare, asistența tehnică și condițiile de livrare, cum ar fi data livrării, procesul de livrare și termenul de livrare sau de finalizare.

(6) În sensul alin. (3) lit. c), criteriul de atribuire cel mai bun raport calitate-preț include de regulă un element de preț sau de cost; în situația în care autoritatea contractantă inițiază o procedură de atribuire cu buget fix, în care elementul de preț sau de cost este un preț sau cost fix, factorii de evaluare se referă numai la aspecte calitative ale produselor, serviciilor sau lucrărilor care fac obiectul achiziției. Referințe în jurisprudență (2)

(7) În sensul alin. (3) lit. b), costul cel mai scăzut se determină pe considerente de rentabilitate, utilizând factori precum calcularea costurilor pe ciclul de viață.

(8) Autoritatea contractantă nu va utiliza costul cel mai scăzut/prețul cel mai scăzut drept criteriu de atribuire în cazul: Puneri în aplicare (1)

a) anumitor categorii de contracte de achiziție publică/acorduri-cadru de lucrări sau de servicii care au ca obiect servicii intelectuale și care presupun activități cu nivel de complexitate ridicat; Puneri în aplicare (1), Referințe în jurisprudență (3), Reviste (1), Doctrină (1)

b) contractelor de achiziție publică/acordurilor-cadru de lucrări sau de servicii care sunt aferente proiectelor de infrastructură de transport transeuropene, așa cum sunt definite în prezenta lege, și drumuri județene. Modificări (1)

(9) Categoriile de contracte de achiziție publică/acorduri- cadru prevăzute la alin. (8), precum și ponderea maximă pe care elementul preț sau cost o poate avea în cadrul criteriului de atribuire a acestor contracte se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi. Puneri în aplicare (1)

(10) În cazul în care două sau mai multe oferte sunt echivalente, autoritățile contractante pot aplica un criteriu suplimentar, de exemplu: combaterea șomajului, ce se va menționa explicit în anunțul de participare.

Acesta este un fragment din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Doctrină:

Achiziții publice. Concesiuni. Parteneriat public-privat. Remedii și căi de atac, ediția 3
    Spre deosebire de vechea reglementare56 în care „prețul cel mai scăzut” reprezenta criteriul comun de atribuire acontractului de achiziție publică, art. 187 alin. (3) lit. c) și d) din Legea nr. 98/2016 introduce două noi criterii de atribuire, respectiv „cel mai bun raport calitate-preț” și „cel mai bun raport calitate-cost”57. 
    56 Art. 198 alin. (1) lit. b) din O.U.G. nr. 34/2006. 
    57 A se vedea infra Titlul II, Capitolul VII, Secțiunea a 7-a.
[ Mai mult... ]
 

.....
    Spre deosebire de vechea reglementare56 în care „prețul cel mai scăzut” reprezenta criteriul comun de atribuire acontractului de achiziție publică, art. 187 alin. (3) lit. c) și d) din Legea nr. 98/2016 introduce două noi criterii de atribuire, respectiv „cel mai bun raport calitate-preț” și „cel mai bun raport calitate-cost”57. 
    56 Art. 198 alin. (1) lit. b) din O.U.G. nr. 34/2006. 
    57 A se vedea infra Titlul II, Capitolul VII, Secțiunea a 7-a.
[ Mai mult... ]
 
.....
    171 În legătură cu această cerință, Agenția Națională pentru Achiziții Publice aemisInstrucțiunea nr. 1/2017 pentru aplicarea prevederilor art. 179 lit. g) și art. 187 alin. (8) lit. a) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, respectiv aart. 192 lit. g) și aart. 209 alin. (8) din Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale (M.Of. nr. 32 din 11 ianuarie 2017). Așa cum rezultă din preambul, aceste instrucțiuni au drept scop elaborarea unor „îndrumări privind modalitatea în care pot fi stabilite și utilizate cerințe referitoare la studiile, pregătirea profesională și/sau calificarea personalului, fie în procesul de calificare și selecție aoperatorilor economici ce participă la procedurile de atribuire acontractelor de achiziție publică/sectoriale, fie ca parte acondițiilor de implementare acontractului/acordului-cadru ce urmează afi atribuit/încheiat, în acest din urmă caz existând posibilitatea formulării unor factori de evaluare asociați modului de organizare, calificarea și/sau experiența experților ce vor realiza efectiv activitățile ce fac obiectul respectivului contract”. [ Mai mult... ] 

Pot fi de interes:

Lege 98/2016:
Art 177 Paragraful 3 Criterii privind capacitatea
Art 178 Paragraful 3 Criterii privind capacitatea
Art 179 Paragraful 3 Criterii privind capacitatea
Art 180 Paragraful 3 Criterii privind capacitatea
Art 181 Paragraful 3 Criterii privind capacitatea
Art 182 Paragraful 3 Criterii privind capacitatea
Art 183 Paragraful 3 Criterii privind capacitatea
Art 184 Paragraful 3 Criterii privind capacitatea
Art 185 Paragraful 3 Criterii privind capacitatea
Art 186 Paragraful 3 Criterii privind capacitatea
Art 187 Criterii de atribuire
Art 188 Criterii de atribuire
Art 189 Criterii de atribuire
Art 190 Criterii de atribuire
Art 191 Criterii de atribuire
Art 192 Criterii de atribuire
Art 193 Documentul unic de achiziție european. E-Certis
Art 194 Documentul unic de achiziție european. E-Certis
Art 195 Documentul unic de achiziție european. E-Certis
Art 196 Documentul unic de achiziție european. E-Certis
Art 197 Documentul unic de achiziție european. E-Certis
Reviste:
2. Noul cadru normativ instituit de directivele unionale din anul 2014 și actele normative speciale din dreptul nostru intern în materia procedurii de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii. Aspecte jurisprudențiale (Partea a II-a)
Revista Curierul Judiciar nr. 2/2017
Doctrină:
Achiziții publice. Concesiuni. Parteneriat public-privat. Remedii și căi de atac, ediția 3
;
se încarcă...