Guvernul României

Hotărârea nr. 12/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale

Modificări (3), Referințe (16), Referințe în jurisprudență

Text publicat în M.Of. al României.

În vigoare de la 16 ianuarie 2017

Acest document poate avea modificări ulterioare. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Cumpără forma actualizată
sau autentifică-te
  •  

În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 9/2014 pentru aprobarea unor măsuri de eficientizare a sistemului de gestionare a instrumentelor structurale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 133/2014, și al art. 20 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/2017 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

CAPITOLUL I Organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale Modificări (1)

SECȚIUNEA 1 Dispoziții generale, funcții, principii și atribuții

Art. 1. - Jurisprudență

(1) Ministerul Muncii și Justiției Sociale se organizează și funcționează ca organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului. Modificări (1)

(2) Ministerul Muncii și Justiției Sociale realizează politicile naționale, corelate cu cele la nivel european și internațional, în domeniul muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice, îndeplinind rolul de autoritate de stat, strategie și planificare, reglementare, sinteză, coordonare, monitorizare, inspecție și control. Modificări (1)

(3) Ministerul Muncii și Justiției Sociale asigură coordonarea aplicării strategiei și politicilor Guvernului în domeniile muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice, precum și în domeniul justiției sociale. Modificări (1)

Art. 2. -

Ministerul Muncii și Justiției Sociale are sediul în municipiul București, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1. Modificări (1)

Art. 3. -

(1) Ministerul Muncii și Justiției Sociale exercită, în condițiile legii, în domeniile proprii de competență, următoarele funcții: Modificări (1)

a) de strategie și planificare, prin care:

1. elaborează, actualizează și coordonează aplicarea strategiilor, planurilor și programelor din domeniile sale de activitate;

2. elaborează documentele de politică publică în domeniile sale de activitate;

3. asigură elaborarea de cercetări, studii și prognoze pentru fundamentarea politicilor, strategiilor și programelor din domeniile sale de activitate;

4. asigură cadrul juridic și instituțional pentru obținerea și colectarea datelor necesare îndeplinirii obligațiilor de raportare asumate de România la nivel european și internațional, în domeniile sale de activitate;

5. asigură cadrul juridic și instituțional pentru facilitarea și stimularea dialogului asupra politicilor, strategiilor și deciziilor ce decurg din domeniile sale de activitate;

6. promovează strategii și politici care susțin aplicarea justiției sociale în România;

b) de reglementare, sinteză și avizare, prin care:

1. elaborează proiecte de acte normative în domeniile sale de activitate;

2. avizează proiecte de acte normative elaborate de alte ministere și autorități ale administrației publice centrale și locale care privesc sfera sa de competență;

3. emite acte de reglementare în domeniile sale de activitate, potrivit prevederilor legale;

4. asigură implementarea justiției sociale în cadrul politicilor și strategiilor elaborate la nivelul Guvernului României;

c) de reprezentare, prin care reprezintă Guvernul în relațiile cu instituțiile și organismele, organizațiile și asociațiile interne, europene și internaționale din domeniile sale de activitate, promovând interesul național;

d) de autoritate de stat, prin care:

1. asigură implementarea politicilor guvernamentale în domeniile sale de activitate;

2. coordonează, monitorizează și asigură implementarea unitară a legislației naționale în domeniile sale de activitate, armonizată cu prevederile și cerințele legislației Uniunii Europene, tratatelor, convențiilor, acordurilor, memorandumurilor și protocoalelor la care România este parte;

3. coordonează activitatea de raportare către instituțiile europene și internaționale în domeniile sale de competență;

4. coordonează activitatea de elaborare a politicilor publice în domeniile sale de competență;

5. asigură promovarea studiilor de specialitate necesare pentru îmbunătățirea activității în domeniile sale de competență;

6. asigură exercitarea controlului asupra modului de îndeplinire a atribuțiilor prevăzute de dispozițiile legale în vigoare pentru ordonatorul principal de credite, delegate, potrivit legii, Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă și Casei Naționale de Pensii Publice;

e) de monitorizare, inspecție și control, prin care:

1. asigură, prin compartimentele proprii sau instituțiile aflate în subordinea ori sub autoritatea sa, controlul respectării legalității în domeniile sale de activitate, constată contravențiile pentru nerespectarea acesteia, aplică sancțiunile și, după caz, sesizează organele de urmărire penală, potrivit prevederilor legale în vigoare;

2. efectuează controlul și inspecția activităților și serviciilor din domeniile sale de competență;

3. exercită activități de audit intern și control atât la nivelul aparatului propriu, cât și la nivelul celorlalte entități aflate în subordinea, sub autoritatea sau coordonarea sa;

4. asigură controlul utilizării resurselor financiare alocate prin bugetul de stat și a resurselor din credite interne și externe;

5. asigură îndrumarea metodologică și procedurală a activității structurilor cu atribuții vizând implementarea programelor din domeniile sale de activitate;

f) de Organism intermediar pentru implementarea programelor finanțate din Programul operațional Capital uman; Jurisprudență

g) de autoritate de implementare pentru asistența financiară acordată de Uniunea Europeană în cadrul programelor PHARE, pentru domeniile sale de activitate;

h) de furnizor al ajutorului de stat pentru formare profesională;

i) de administrare, prin care:

1. închiriază bunurile imobile proprietate a statului pe care le are în administrare;

2. închiriază sau primește în administrare, în vederea desfășurării activității proprii, bunuri mobile și imobile proprietate publică ori privată a statului;

3. coordonează activitatea de administrare a patrimoniului unităților aflate în subordinea, sub autoritatea sau coordonarea sa;

j) de informare și conștientizare a publicului în domeniile sale de activitate, prin care:

1. asigură informarea și consultarea publicului, conform prevederilor legale în vigoare, în promovarea actelor normative și de reglementare din domeniile sale de activitate, la nivel național, european și internațional;

2. pune la dispoziția publicului informații generale și documente de interes public în domeniile sale de activitate;

3. organizează campanii de informare și conștientizare a publicului în ceea ce privește promovarea și implementarea politicilor, strategiilor și legislației din domeniile sale de competență, în vederea sensibilizării opiniei publice și facilitării înțelegerii și respectării acestora.

(2) Activitatea Ministerului Muncii și Justiției Sociale se bazează pe următoarele principii: Modificări (1)

a) principiul justiției sociale;

b) principiul respectării demnității umane, egalității de șanse și de tratament;

c) principiul coeziunii sociale;

d) principiul respectării dreptului fiecărei persoane la muncă decentă;

e) principiul contribuției și al solidarității în promovarea progresului social;

f) principiul compatibilității cu legislația Uniunii Europene;

g) principiul transparenței activității față de cetățeni și față de celelalte instituții ale statului, ale Uniunii Europene și față de societatea civilă;

h) principiul eficienței managementului fondurilor publice;

i) principiul consultării partenerilor sociali;

j) principiul promovării unei societăți echilibrate.

Art. 4. -

(1) În exercitarea funcțiilor sale, Ministerul Muncii și Justiției Sociale îndeplinește, în condițiile legii, următoarele atribuții cu caracter general: Modificări (1)

1. identifică, elaborează și promovează politici publice și acte normative în domeniul muncii, justiției sociale, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice, în deplină concordanță cu prevederile Programului de guvernare și cu obligațiile României ce decurg din statutul de stat membru al Uniunii Europene, pentru domeniile sale de activitate;

2. elaborează rapoarte de monitorizare și evaluare cu privire la politicile publice inițiate și implementate la nivelul ministerului;

3. avizează proiectele de acte normative elaborate de ministere și de organe ale administrației publice centrale, pentru domeniile sale de activitate;

4. organizează, împreună cu celelalte ministere și cu organele de specialitate ale administrației publice centrale și locale și cu alte persoane juridice, după caz, promovarea acțiunilor derulate în domeniile sale de activitate;

5. colaborează cu asociațiile profesionale și patronale din domeniile sale de activitate și asigură dialogul permanent cu acestea, cu mass-media și cu societatea civilă în general, în scopul informării reciproce și perfecționării cadrului legislativ existent;

6. participă la sprijinirea dezvoltării capacității administrative a structurilor implicate în programele din domeniile sale de activitate, precum și la consolidarea și extinderea parteneriatelor;

7. participă, cu experți desemnați, la întâlnirile grupurilor de lucru în legătură cu domeniile sale de activitate;

8. participă la schimbul de informații și experiență cu instituțiile și organismele naționale și internaționale cu privire la domeniile sale de activitate, în condițiile legii;

9. realizează cercetări de opinie publică, cantitative și calitative, prin intermediul unor instituții specializate, în vederea fundamentării documentelor strategice, a campaniilor de comunicare și a informării opiniei publice în domeniile sale de activitate;

10. contractează, în condițiile legii, servicii specializate în vederea obținerii documentelor, studiilor, colectării datelor și informațiilor necesare realizării atribuțiilor sale, precum și servicii de consultanță, inclusiv servicii de evaluare, prognoză și statistică;

11. editează, direct sau prin unitățile din subordinea ori aflate sub autoritatea sa, publicații de specialitate și de informare specifice domeniilor sale de activitate;

12. organizează și sprijină, în condițiile legii, activități și manifestări pentru promovarea și susținerea proiectelor din domeniile sale de activitate atât în țară, cât și în străinătate, prin expoziții, simpozioane, sesiuni de comunicări, congrese, colocvii și alte asemenea activități;

13. monitorizează și evaluează politicile publice cu impact asupra domeniilor sale de activitate;

14. primește și rezolvă sau, după caz, transmite spre soluționare celor în drept, potrivit competențelor, sesizările persoanelor fizice și juridice, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 233/2002;

15. asigură protecția informațiilor clasificate, în condițiile legii;

16. asigură implementarea prevederilor legislației Uniunii Europene în domeniile sale de competență, prin activități specifice, în condițiile legii;

17. coordonează implementarea programelor de asistență bilaterală, precum și a altor programe de asistență financiară acordate de Uniunea Europeană, în conformitate cu aria de responsabilitate;

18. elaborează, implementează și monitorizează din punct de vedere tehnic proiecte finanțate din fonduri europene sau din alte surse, programe de colaborare internațională, precum și proiecte de colaborare bilaterală pentru domeniile sale de activitate;

19. promovează parteneriatul public-privat în aplicarea programelor și proiectelor în domeniu;

20. propune acordarea statutului de utilitate publică asociațiilor și fundațiilor din domeniile sale de activitate, precum și aprobarea prealabilă în vederea recunoașterii prin hotărâre judecătorească a persoanelor juridice străine de drept privat, fără scop lucrativ, în condițiile prevăzute de lege;

21. colectează, prelucrează și diseminează date statistice în domeniile de activitate ale ministerului;

22. asigură relația cu Parlamentul, mass-media, Consiliul Economic și Social și cu alți exponenți ai societății civile în problemele specifice domeniilor ministerului;

23. elaborează și fundamentează documentele ce reflectă poziția României în raport cu politica și strategia Uniunii Europene pentru domeniile sale de competență și asigură participarea la activitățile instituțiilor Uniunii Europene; în acest sens, își îndeplinește atribuțiile ce îi revin și participă, potrivit legislației în vigoare, la sistemul național de gestionare a afacerilor europene;

24. asigură consultarea permanentă a partenerilor sociali asupra proiectelor de acte normative inițiate în sfera sa de activitate;

25. asigură relația cu Organizația Internațională a Muncii, Organizația Națiunilor Unite, Consiliul Europei, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică și cu alte organizații internaționale, potrivit domeniilor sale de competență;

26. negociază și urmărește încheierea și ratificarea instrumentelor juridice bilaterale, pentru domeniile sale de activitate;

27. derulează relații bilaterale cu ministerele și instituțiile cu atribuții în domeniilor muncii, justiției sociale, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice din alte state;

28. reprezintă România, în condițiile legii, la organismele internaționale și la instituțiile europene din domeniile sale de activitate;

29. asigură protecția cetățenilor români care desfășoară activități lucrative în străinătate prin intermediul atașaților pe probleme de muncă și sociale;

30. colaborează la monitorizarea și evaluarea implementării Strategiei Guvernului României de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității romilor pentru perioada 2015-2020, pentru realizarea direcțiilor de acțiune referitoare la ocupare;

31. asigură managementul administrativ-financiar al programelor comunitare și al proiectelor cu finanțare rambursabilă și nerambursabilă derulate de minister;

32. asigură, potrivit legii, mijloacele financiare din bugetul propriu în scopul adoptării standardelor europene armonizate conform domeniilor de competență ale ministerului;

33. asigură reprezentarea în fața instanțelor de judecată în problemele din domeniile de activitate ale ministerului;

34. exercită controlul asupra activităților desfășurate de instituțiile subordonate, aflate sub autoritatea sau coordonarea sa;

35. editează buletine informative și organizează seminare, conferințe, expoziții tematice și alte acțiuni similare în țară și în străinătate, în domeniile sale de activitate; cheltuielile legate de tipărirea și difuzarea buletinelor informative, precum și cele legate de organizarea seminarelor, conferințelor, expozițiilor și celorlalte acțiuni tematice se asigură din alocațiile bugetare aprobate Ministerului Muncii și Justiției Sociale; Modificări (1)

36. implementează și dezvoltă sistemul informatic integrat în domeniile sale de activitate;

37. fundamentează și susține proiectele de bugete care se administrează de către aparatul propriu sau de către instituțiile aflate în subordinea, sub autoritatea ori coordonarea sa;

38. elaborează proiectul bugetului anual pentru activitatea proprie și a instituțiilor subordonate și programele de investiții anuale și multianuale;

39. monitorizează execuția bugetară și ia măsuri operative pentru asigurarea plății tuturor drepturilor de protecție socială, în limita fondurilor aprobate.

(2) Ministerul Muncii și Justiției Sociale îndeplinește următoarele atribuții specifice: Modificări (1)

a) Justiție socială:

1. elaborează cadrul legislativ în domeniul justiției sociale;

2. avizează proiectele de acte normative din perspectiva respectării și implementării principiului justiției sociale;

3. elaborează și monitorizează strategiile naționale, din perspectiva respectării și implementării principiului justiției sociale;

4. asigură coordonarea interministerială a procesului de elaborare, monitorizare și evaluare a implementării Strategiei naționale privind justiția socială 2018-2025, prin crearea cadrului instituțional pentru monitorizarea obiectivelor și raportarea pe domeniul justiției sociale, în acord cu inițiativele în materie la nivel european și internațional;

5. asigură reglementarea, coordonarea, planificarea, monitorizarea și evaluarea politicilor și măsurilor care asigură implementarea justiției sociale, precum și implementarea și promovarea acesteia la nivelul întregii societăți, în contextul unei reechilibrări a distribuirii resurselor;

6. solicită autorităților administrației publice centrale, după caz, rapoarte cu privire la realizarea obiectivelor Strategiei naționale privind justiția socială 2018-2025, și propune revizuirea planurilor de acțiune în scopul atingerii țintelor stabilite prin strategie;

7. asigură raportarea indicatorilor cu privire la justiția socială la organismele europene și internaționale, pe baza datelor furnizate de celelalte autorități responsabile de implementarea Strategiei naționale privind justiția socială 2018-2025 și a altor strategii sectoriale în domeniu.

b) Protecția drepturilor copilului și adopție:

1. avizează cadrul normativ în domeniul protecției drepturilor copilului și adopției și al armonizării legislației interne în materia protecției drepturilor copilului și adopției cu normele și principiile prevăzute de tratatele și convențiile internaționale la care România este parte, precum și în vederea aplicării efective a acestora;

2. coordonează elaborarea și aprobă Strategia națională în domeniul protecției drepturilor copilului și al adopției;

3. coordonează și monitorizează implementarea politicilor și strategiilor în domeniul protecției drepturilor copilului și al adopției;

4. inițiază proiecte de acte normative în domeniul asigurării calității serviciilor sociale din domeniul protecției drepturilor copilului și adopție;

5. acreditează serviciile sociale destinate prevenirii separării copilului de părinții săi, precum și protecției speciale a copilului, organizate, în condițiile legii, de către autoritățile publice sau organismele private autorizate.

c) Asistență socială și incluziune socială:

1. coordonează sistemul național de asistență socială în conformitate cu responsabilitățile stabilite prin legislația în domeniu;

2. elaborează cadrul legislativ privind acordarea beneficiilor de asistență socială și a serviciilor sociale, precum și cele referitoare la organizarea, funcționarea și dezvoltarea sistemului național de asistență socială;

3. finanțează beneficiile de asistență socială, precum și programele destinate dezvoltării și sustenabilității serviciilor sociale acordate din bugetul propriu;

4. colectează datele la nivel național privind sărăcia și excluziunea socială, analizează și identifică factorii care contribuie la prevenirea și combaterea excluziunii sociale, formulează recomandări și propuneri în vederea eficientizării procesului de luare a deciziilor în domeniul incluziunii sociale și elaborează rapoartele naționale privind incluziunea socială;

5. elaborează standardele de cost pentru serviciile sociale și monitorizează respectarea lor de către furnizorii publici;

6. elaborează criteriile, indicatorii de performanță și standardele de calitate privind serviciile sociale, acreditarea/reacreditarea furnizorilor și serviciilor sociale acordate de aceștia, monitorizează și controlează respectarea prevederilor legale privind asigurarea calității în domeniu;

7. monitorizează implementarea strategiilor autorităților administrației publice locale privind dezvoltarea de servicii sociale;

8. coordonează metodologic activitatea serviciilor publice de asistență socială de la nivel teritorial și colaborează permanent cu autoritățile administrației publice locale;

9. îndrumă și monitorizează activitatea autorităților și instituțiilor cu atribuții în domeniul asistenței sociale, precum și a furnizorilor publici și privați de servicii sociale;

10. asigură funcționarea secretariatelor tehnice ale comisiilor naționale/interministeriale, organizate conform legii;

11. coordonează și monitorizează activitatea de elaborare a documentelor în domeniul incluziunii sociale de către ministerele cu atribuții în domeniu;

12. coordonează activitatea Comisiei naționale privind incluziunea socială;

13. coordonează și derulează activitatea de acreditare a furnizorilor de servicii sociale;

14. coordonează constituirea, administrarea, monitorizarea și gestionarea sistemului de evidență națională a furnizorilor de servicii sociale și a serviciilor sociale și Registrul electronic unic al serviciilor sociale;

15. asigură legătura permanentă cu furnizorii de servicii sociale în scopul eficientizării derulării procesului de acreditare, asigurarea de consiliere și îndrumare metodologică;

16. elaborează documentele programatice privind politicile familiale, demografice și de creștere a natalității;

17. asigură informarea cetățenilor cu privire la drepturile din domeniul asistenței sociale.

d) Egalitatea de șanse:

1. coordonează elaborarea politicilor și planurilor naționale de acțiune ale Guvernului în domeniul egalității de șanse între femei și bărbați;

2. avizează proiectele de acte normative, inițiate de celelalte ministere și de alte organe de specialitate ale administrației publice centrale, în vederea integrării și respectării principiului egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați;

3. inițiază proiectele de acte normative în domeniul egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați;

4. monitorizează și evaluează modul de implementare a politicilor și strategiilor în domeniul egalității de șanse între femei și bărbați;

5. coordonează activitatea Comisiei naționale în domeniul egalității de șanse între femei și bărbați (CONES). Președintele CONES este președintele Agenției Naționale pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați.

e) Fonduri europene:

1. elaborează politicile publice în domeniul social și al ocupării forței de muncă care pot fi finanțate din fondurile europene structurale și de investiții;

2. asigură implementarea și monitorizarea asistenței financiare acordate de Uniunea Europeană în cadrul programelor PHARE, de care beneficiază în calitate de autoritate de implementare;

3. asigură implementarea și monitorizarea asistenței financiare acordate de Uniunea Europeană prin programele finanțate din Fondul Social European, în condițiile acordului de delegare încheiat cu autoritatea de management, conform art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 398/2015 pentru stabilirea cadrului instituțional de coordonare și gestionare a fondurilor europene structurale și de investiții și pentru asigurarea continuității cadrului instituțional de coordonare și gestionare a instrumentelor structurale 2007-2013, cu modificările și completările ulterioare;

4. stabilește modul și criteriile de acordare a ajutoarelor sociale stabilite în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 223/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 martie 2014 privind Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane.

f) Legislația muncii:

1. organizează și coordonează acțiunea de sistematizare, modernizare și îmbunătățire a legislației muncii prin elaborarea și avizarea cadrului legal în domeniul relațiilor de muncă;

2. monitorizează și transpune în legislația națională prevederile actelor normative comunitare din domeniul legislației muncii;

3. asigură aplicarea unitară a prevederilor legale din domeniul legislației muncii;

4. asigură aplicarea legislației privind contractele colective de muncă și conflictele colective de muncă.

g) Ocuparea forței de muncă și formarea profesională:

1. elaborează și promovează proiecte de acte normative și documente de politică publică necesare realizării obiectivelor strategice în domeniul ocupării și formării profesionale a forței de muncă;

2. elaborează, promovează și actualizează cadrul strategic național din domeniul ocupării și formării profesionale a forței de muncă, pe baza cerințelor interne și europene, împreună cu instituțiile și organismele implicate în domeniu;

3. analizează, propune modificări și aprobă anual Programul național de ocupare a forței de muncă și Planul național de formare profesională, inițiate de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă;

4. stabilește indicatorii de performanță și nivelul acestora, în baza cărora se încheie anual Contractul de performanță managerială cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă;

5. monitorizează, controlează și evaluează modul de implementare a politicilor de ocupare și formare profesională a forței de muncă de către Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă;

6. elaborează politici și strategii naționale privind dezvoltarea resurselor umane, inclusiv pentru calificările și formarea profesională a adulților în baza planurilor naționale de dezvoltare și de acțiune a programelor de guvernare și a strategiilor sectoriale;

7. înființează, în subordinea sa, comisii de autorizare a furnizorilor de formare profesională județene, respectiv a municipiului București, fără personalitate juridică, și emite deciziile de constituire a acestora;

8. coordonează și controlează, la nivel național, autorizarea furnizorilor de formare profesională a adulților;

9. elaborează Regulamentul de organizare și funcționare al comisiilor de autorizare a furnizorilor de formare profesională județene, respectiv a municipiului București și a secretariatelor tehnice ale acestora;

10. gestionează registrele naționale ale furnizorilor de formare profesională a adulților;

11. gestionează, la nivel național, registrul evaluatorilor de furnizori și de programe de formare profesională a adulților și registrul specialiștilor pe domenii ocupaționale care pot fi desemnați în comisiile de examinare a absolvenților programelor de formare profesională;

12. reglementează sistemul de asigurare a calității în formarea profesională a adulților;

13. elaborează și actualizează Nomenclatorul calificărilor pentru care se pot organiza programe de formare profesională finalizate cu certificate de calificare; Referințe (1)

14. elaborează și actualizează Clasificarea ocupațiilor din România, la propunerile diferiților utilizatori;

15. coordonează la nivel național Rețeaua europeană de consiliere și informare în carieră;

16. elaborează și promovează politicile publice privind lucrătorii mobili/migranți și inițiază măsuri legislative și/sau administrative în vederea integrării socioprofesionale a imigranților în România, asigurând promovarea politicilor de formare profesională, ocuparea forței de muncă și lupta împotriva discriminării lucrătorilor imigranți;

17. aplică, în calitate de furnizor de ajutor de stat pentru formare profesională, legislația în domeniul ajutorului de stat;

18. analizează documentația și eliberează atestatele de recunoaștere a calificărilor dobândite în străinătate, în afara sistemului de învățământ, de către cetățenii români sau cetățeni ai altor state membre ale Uniunii Europene ori ai statelor aparținând Spațiului Economic European, care doresc să desfășoare activități economice pe teritoriul României;

19. colaborează cu alte ministere și instituții la elaborarea Registrului național al calificărilor din România;

20. analizează și evaluează îndeplinirea condițiilor de autorizare a agenților de muncă temporară și eliberează solicitanților autorizația de funcționare;

21. monitorizează și actualizează Registrul național de evidență a agenților de muncă temporară autorizați;

22. reprezintă România în cadrul comitetelor și grupurilor de lucru operaționale, din domeniul ocupării forței de muncă și al liberei circulații a lucrătorilor, la nivelul Uniunii Europene, precum și la nivel internațional;

23. elaborează și promovează cadrul legislativ necesar realizării obiectivelor strategice în domeniul mobilității forței de muncă, al liberei circulații a lucrătorilor cetățeni ai Uniunii Europene și Spațiului Economic European, realizează transpunerea legislației comunitare în legislația internă;

24. promovează prioritățile de cercetare-dezvoltare în domeniul forței de muncă în vederea includerii acestora în cadrul Planului sectorial de cercetare-dezvoltare al ministerului;

25. elaborează politicile și strategiile în domeniul economiei sociale;

26. promovează și sprijină întreprinderile sociale, în condițiile legii;

27. furnizează informații către persoanele interesate în domeniul economiei sociale, în condițiile legii.

h) Pensii și alte drepturi prevăzute de legi cu caracter special:

1. elaborează proiecte de acte normative și metodologia de aplicare a prevederilor legale din domeniul pensiilor, altor drepturi de asigurări sociale și drepturilor acordate prin legi speciale, la propunerea Casei Naționale de Pensii Publice;

2. colaborează cu alte ministere și instituții la elaborarea cadrului legislativ din domeniul contribuțiilor sociale obligatorii;

3. colaborează cu alte ministere și instituții pentru a se asigura implementarea reglementărilor internaționale de asigurări sociale, la care România este parte, precum și ansamblul reglementărilor comunitare;

4. elaborează legislația pentru crearea cadrului instituțional necesar implementării și funcționării sistemului de pensii administrate privat;

5. asigură, prin Casa Națională de Pensii Publice, informarea și consultarea asiguraților, precum și a pensionarilor asupra problemelor care vizează interesele acestora;

6. monitorizează și evaluează modul de implementare a politicilor de pensii și altor drepturi prevăzute de legi cu caracter special de către Casa Națională de Pensii Publice.

i) Protecția familiei:

1. inițiază și avizează, după caz, proiectele de acte normative cu impact asupra domeniului protecției familiei;

2. acreditează serviciile sociale pentru protecția victimelor violenței în familie.

j) Protecția persoanelor cu dizabilități:

1. inițiază și avizează, după caz, proiectele de acte normative cu impact asupra domeniului protecției persoanelor cu dizabilități;

2. monitorizează și evaluează modul de implementare a politicilor și strategiilor în domeniului protecției persoanelor cu dizabilități;

3. acreditează serviciile sociale pentru protecția persoanelor cu dizabilități.

k) Protecția persoanelor vârstnice:

1. elaborează și avizează cadrul legislativ în domeniul protecției persoanelor vârstnice;

2. elaborează și monitorizează strategiile naționale privind persoanele vârstnice și programele naționale privind dezvoltarea populației, în contextul îmbătrânirii demografice;

3. monitorizează aplicarea, la nivel național, a Strategiei regionale europene de implementare a planului internațional de acțiune privind îmbătrânirea, precum și a Planului de acțiune privind îmbătrânirea, adoptat la Madrid în anul 2002, și elaborează rapoartele naționale;

4. asigură funcționarea secretariatului tehnic al Comisiei naționale pentru populație și dezvoltare;

5. asigură reglementarea, coordonarea, planificarea, monitorizarea și evaluarea politicilor și măsurilor din domeniul îmbătrânirii active și sprijină promovarea conceptului de îmbătrânire activă;

6. elaborează politici și programe privind domeniul îngrijirii de lungă durată, inclusiv în vederea creării sistemului unificat al îngrijirii de lungă durată.

l) Salarizare:

1. elaborează și promovează politicile publice și proiectele de acte normative în vederea punerii în aplicare a Programului de guvernare și a obiectivelor strategice în domeniul salarizării;

2. elaborează și promovează pachetul de legi speciale anuale de implementare a Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, în vederea asigurării modificării succesive a salariilor de bază, soldelor funcțiilor de bază/salariilor funcțiilor de bază și a indemnizațiilor lunare de încadrare, în scopul aplicării etapizate a acesteia;

3. elaborează propuneri privind sistemul de salarizare pentru personalul contractual din sectorul bugetar, colaborează cu Agenția Națională a Funcționarilor Publici privind sistemul de salarizare pentru funcționarii publici;

4. propune strategii cu privire la politicile salariale în regii autonome, companii și societăți naționale și în societăți cu capital integral sau majoritar de stat;

5. elaborează sistemul de ajustare a salariilor în raport cu evoluția indicatorilor macroeconomici;

6. elaborează metodologia de calcul și propune nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată;

7. asigură monitorizarea și controlul aplicării Legii-cadru nr. 284/2010, cu modificările și completările ulterioare, împreună cu instituțiile publice prevăzute în art. 8 din această lege;

8. analizează și verifică respectarea reglementărilor în vigoare în întocmirea proiectelor bugetelor de venituri și cheltuieli elaborate de instituțiile și autoritățile publice;

9. avizează proiectele de hotărâri ale Guvernului pentru aprobarea regulamentelor de stabilire a locurilor de muncă, categoriilor de personal și a mărimii sporului pentru condiții de muncă, conform art. 21 din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificările și completările ulterioare; Modificări (1)

10. fundamentează valoarea nominală a tichetelor de masă, conform Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, cu modificările și completările ulterioare, și a tichetelor de creșă, conform Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou și a tichetelor de creșă, cu modificările ulterioare;

11. prelucrează date statistice în domeniul de activitate al ministerului, în scopul atingerii obiectivelor în domeniul salarizării;

12. asigură relația cu Parlamentul, mass-media, Consiliul Economic și Social și cu alți exponenți ai societății civile în problemele specifice domeniului salarizării;

13. asigură, în numele Guvernului României și al statului român, reprezentarea pe plan intern și extern în domeniul salarizării;

14. elaborează și fundamentează documentele ce reflectă poziția României în raport cu politica și strategia Uniunii Europene pentru domeniul său de competență și asigură participarea la activitățile instituțiilor Uniunii Europene;

15. elaborează și fundamentează documentele ce reflectă poziția României în raport cu organismele financiare internaționale pentru domeniul salarizării;

16. analizează și soluționează problematica raporturilor de muncă (salarizare, pensii, drepturi materiale, alte drepturi) ale tuturor categoriilor de personal din sectorul apărare, ordine publică și siguranță națională și din alte structuri conexe acestuia;

17. analizează și prezintă propuneri la proiectele de acte normative elaborate de către instituțiile din sectorul apărare, ordine publică și siguranță națională și de către alte structuri conexe acestuia;

18. echivalează studiile cadrelor militare, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special din administrația penitenciarelor, la trecerea în rezervă, în vederea angajării acestora în sectorul civil;

19. elaborează propuneri pentru documentele care trebuie prezentate Guvernului, Parlamentului, Consiliului Suprem de Apărare a Țării, precum și altor instituții referitoare la sectorul apărare, ordine publică și siguranță națională și altor structuri conexe acestuia;

20. asigură asistență de specialitate și soluționează aspectele sesizate de reprezentanți ai instituțiilor publice, operatorilor economici și petenți.

m) Securitatea și sănătatea în muncă:

1. elaborează strategia și cadrul legislativ în domeniul securității și sănătății în muncă;

2. asigură măsurile necesare aplicării legislației Uniunii Europene care armonizează condițiile de comercializare a produselor pentru următoarele domenii de competență: mașini, echipamente individuale de protecție, echipamente și sisteme protectoare destinate utilizării în atmosfere potențial explozive, explozive de uz civil și articole pirotehnice;

3. elaborează cadrul legislativ privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale;

4. recunoaște și desemnează organismele de evaluare a conformității pentru domeniile de competență ale ministerului;

5. promovează prioritățile de cercetare-dezvoltare în domeniul securității și sănătății în muncă, în vederea includerii acestora în cadrul Planului sectorial de cercetare-dezvoltare al ministerului.

Art. 5. -

Ministerul Muncii și Justiției Sociale, prin structurile sale, monitorizează aplicarea unitară a dispozițiilor legale în domeniile sale de activitate, în unitățile din sectorul public, mixt și privat, în conformitate cu atribuțiile conferite de lege. Modificări (1)

Art. 6. -

În exercitarea atribuțiilor sale, Ministerul Muncii și Justiției Sociale colaborează cu celelalte ministere și organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu alte autorități publice și cu organisme guvernamentale și neguvernamentale. Modificări (1)

Art. 7. -

Ministerele, celelalte autorități ale administrației publice, instituțiile publice, precum și operatorii economici au obligația, în condițiile legii, de a pune la dispoziția Ministerului Muncii și Justiției Sociale, la cererea acestuia, documentele, datele și informațiile necesare pentru realizarea atribuțiilor sale. Modificări (1)

Art. 8. -

Ministerul Muncii și Justiției Sociale îndeplinește orice alte atribuții din domeniile sale de activitate, stabilite prin acte normative. Modificări (1)

SECȚIUNEA a 2-a Organizarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale Modificări (1)

Art. 9. -

(1) Structura organizatorică a Ministerului Muncii și Justiției Sociale este prevăzută în anexa nr. 1. Modificări (1)

(2) Aparatul propriu al Ministerului Muncii și Justiției Sociale are un număr maxim de 426 de posturi, finanțate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetului ministrului. Modificări (3)

(3) În structura organizatorică a Ministerului Muncii și Justiției Sociale se organizează și funcționează, în subordinea ministrului și a secretarilor de stat, cabinetele demnitarilor. Modificări (1)

(4) Atribuțiile și responsabilitățile componentelor funcționale din aparatul propriu al Ministerului Muncii și Justiției Sociale se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale. Modificări (1)

(5) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale, se pot organiza servicii, birouri și alte compartimente și se poate stabili numărul posturilor aferente, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat. Modificări (1)

(6) Statul de funcții și structura posturilor pe componente funcționale se aprobă prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale. Modificări (1)

(7) Ministrul muncii și justiției sociale emite, în condițiile legii, acte administrative privind încadrarea, numirea personalului, modificarea sau încetarea raporturilor de muncă ori a raporturilor de serviciu, după caz. Modificări (1)

Art. 10. -

(1) În cadrul Ministerului Muncii și Justiției Sociale se organizează și funcționează, în condițiile legii, unități de management al proiectelor, denumite în continuare UMP, și unități de implementare a proiectelor, denumite în continuare UIP, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul și implementarea proiectelor finanțate din împrumuturi externe rambursabile sau din fonduri externe nerambursabile. Modificări (1)

(2) Structura organizatorică, numărul de posturi și regulamentul de organizare și funcționare ale unităților prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale.

(3) Ministrul muncii și justiției sociale numește personalul unităților prevăzute la alin. (1), în condițiile legii, și stabilește competențele conducătorilor UMP și UIP. Modificări (1)

(4) Finanțarea cheltuielilor de personal se face din bugetele proiectelor, prevăzute cu această destinație, precum și din bugetul Ministerului Muncii și Justiției Sociale, în condițiile legii. Modificări (1)

Art. 11. -

(1) În structura Ministerului Muncii și Justiției Sociale se organizează și funcționează, în condițiile legii, Unitatea de management al ajutorului de stat pentru formare profesională, denumită în continuare UMAS. Modificări (1)

(2) Structura organizatorică, numărul de posturi și regulamentul de organizare și funcționare ale UMAS se stabilesc prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale. Modificări (1)

(3) Ministrul muncii și justiției sociale numește personalul UMAS, în condițiile legii, și stabilește competențele conducătorilor unităților. Modificări (1)

Art. 12. -

(1) În cadrul Ministerului Muncii și Justiției Sociale funcționează Corpul atașaților pe probleme de muncă și sociale, care asigură reprezentarea ministerului în cadrul misiunilor diplomatice ale României în străinătate. Modificări (1)

(2) Ministerul Muncii și Justiției Sociale desemnează, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale, dintre specialiștii săi sau ai instituțiilor din subordinea ori de sub autoritatea sa, reprezentanți cu atribuții în domeniul relațiilor pe probleme de muncă și sociale, denumiți în continuare atașați pe probleme de muncă și sociale, în cadrul misiunilor diplomatice ale României în străinătate. Modificări (1)

(3) Personalul desemnat potrivit alin. (2) are următoarele atribuții:

a) susținerea și protejarea intereselor lucrătorilor români în străinătate;

b) promovarea mobilității lucrătorilor în cadrul Uniunii Europene;

c) informarea lucrătorilor asupra riscurilor muncii ilegale.

(4) Personalul prevăzut la alin. (2) este supus autorității șefului misiunii diplomatice în care își desfășoară activitatea și acționează sub îndrumarea acestuia pentru îndeplinirea atribuțiilor aferente domeniilor specifice de activitate stabilite de autoritatea trimițătoare.

(5) Personalului Ministerului Muncii și Justiției Sociale trimis pe lângă misiunile diplomatice ale României în străinătate, cu atribuții în domeniul relațiilor pe probleme de muncă și sociale, îi sunt aplicabile dispozițiile legale în vigoare privind personalul trimis în misiune permanentă în străinătate. Pentru acest interval și când se întoarce în țară, acesta face parte din personalul contractual supus legislației în domeniu sau, după caz, are raporturi de serviciu. Modificări (1)

Art. 13. -

Cheltuielile aferente funcționării Corpului atașaților pe probleme de muncă și sociale se asigură din bugetul aprobat Ministerului Muncii și Justiției Sociale. Modificări (1)

Art. 14. - Jurisprudență

(1) În structura Ministerului Muncii și Justiției Sociale funcționează la nivel de direcție Organismul intermediar, denumit în continuare OI.

(2) Direcția prevăzută la alin. (1) îndeplinește atribuțiile delegate de Autoritatea de management pentru Programul operațional "Capital uman" din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, ca organism intermediar la nivel național.

(3) Direcția OI va îndeplini în continuare atribuțiile delegate de Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane, axa prioritară "Modernizarea serviciului public de ocupare", până la închiderea Programului operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane 2007-2013. Jurisprudență

Art. 15. -

(1) În cadrul Ministerului Muncii și Justiției Sociale funcționează Comisia tehnico-economică. Modificări (1)

(2) Componența și regulamentul de funcționare ale entității prevăzute la alin. (1) se aprobă prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale. Modificări (1)

Art. 16. -

(1) Ministerul Muncii și Justiției Sociale are în subordine, sub autoritate sau în coordonare unitățile prevăzute în anexa nr. 2. Modificări (1)

(2) Structura organizatorică, repartizarea numărului maxim de posturi, statele de funcții și regulamentele de organizare și funcționare pentru unitățile care funcționează în subordinea Ministerului Muncii și Justiției Sociale, prevăzute în anexa nr. 2 pct. I, se aprobă prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, la propunerea conducătorilor acestora, după caz. Modificări (1)

(3) Conducătorii unităților prevăzute în anexa nr. 2 sunt numiți și eliberați din funcție prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale, respectiv prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului muncii și justiției sociale, în condițiile legii.

SECȚIUNEA a 3-a Conducerea Ministerului Muncii și Justiției Sociale

Art. 17. -

(1) Conducerea Ministerului Muncii și Justiției Sociale se asigură de către ministrul muncii și justiției sociale. Modificări (1)

(2) Ministrul muncii și justiției sociale reprezintă ministerul în justiție în raporturile cu ministerele, cu alte autorități publice și organizații interne și internaționale, precum și cu persoane fizice și juridice române și străine. Modificări (1)

(3) În exercitarea atribuțiilor sale, ministrul muncii și justiției sociale emite ordine și instrucțiuni. Modificări (1)

(4) Ministrul muncii și justiției sociale este ordonator principal de credite și îndeplinește atribuțiile generale prevăzute la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare. Modificări (1)

(5) Ministrul muncii și justiției sociale deleagă atribuțiile prevăzute de dispozițiile legale în vigoare pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurărilor pentru șomaj președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, cu excepția lichidării pentru toate proiectele cofinanțate prin asistența financiară a Fondului european de ajustare la globalizare - FEAG, și pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurărilor sociale de stat președintelui Casei Naționale de Pensii Publice, în condițiile legii. Modificări (1)

Art. 18. -

(1) Ministrul muncii și justiției sociale este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat, de secretarul general și secretarul general adjunct. Modificări (3)

(2) Ministrul muncii și justiției sociale poate delega atribuții, în condițiile legii, secretarilor de stat, secretarului general, secretarului general adjunct și, după caz, altor persoane din aparatul propriu al ministerului și/sau instituțiilor subordonate sau aflate sub autoritatea acestuia. Modificări (1)

(3) Ministrul muncii și justiției sociale propune și, după caz, numește reprezentanții Guvernului în structuri tripartite, conform legii. Modificări (1)

(4) Ministrul muncii și justiției sociale îndeplinește și alte atribuții specifice, stabilite prin alte acte normative. Modificări (1)

Art. 19. -

(1) Pe lângă ministrul muncii și justiției sociale funcționează, ca entitate consultativă, Colegiul ministerului. Modificări (1)

(2) Componența și regulamentul de funcționare ale entității prevăzute la alin. (1) se aprobă prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale. Modificări (1)

Art. 20. -

(1) Secretarul general, respectiv secretarul general adjunct al Ministerului Muncii și Justiției Sociale îndeplinește atribuțiile și responsabilitățile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările și completările ulterioare. Aceștia pot îndeplini și alte atribuții prevăzute de Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Muncii și Justiției Sociale ori încredințate de ministrul muncii și justiției sociale. Modificări (1)

(2) Conducătorii instituțiilor aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea ministerului exercită atribuțiile prevăzute de lege, precum și pe cele delegate prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale. Modificări (1)

CAPITOLUL II Dispoziții finale

Art. 21. -

(1) Ministerul Muncii și Justiției Sociale poate închiria spații pentru necesități proprii, în condițiile legii. Modificări (1)

(2) Ministerul Muncii și Justiției Sociale poate închiria unor operatori economici sau poate da în folosință gratuită unor instituții de utilitate publică spații situate în imobilele, proprietate publică sau privată a statului, în care își desfășoară activitatea și pe care le administrează, în condițiile legii. Modificări (1)

(3) Chiriile stabilite și încasate ca urmare a închirierii spațiilor prevăzute la alin. (1) și (2) se virează integral la bugetul de stat.

Art. 22. -

(1) Pentru transportul demnitarilor și parcul comun, numărul de autoturisme se stabilește potrivit Ordonanței Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare. Derogări (1)

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), Ministerul Muncii și Justiției Sociale are în dotare pentru activități specifice în vederea respectării legalității în domeniile sale de activitate 7 autoturisme, din care 2 autoturisme achiziționate din fonduri externe nerambursabile. Modificări (1)

Art. 23. -

Pentru realizarea obiectivelor și atribuțiilor sale generale și specifice, Ministerul Muncii și Justiției Sociale poate colabora cu specialiști în diverse domenii de activitate, prin încheierea de contracte individuale de muncă cu timp parțial, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat ministerului, sau contracte de prestări servicii, după caz, în condițiile legii.

Art. 24. -

(1) Prefecturile, împreună cu consiliile județene, Consiliul General al Municipiului București și consiliile locale, pot sprijini asigurarea spațiilor corespunzătoare pentru desfășurarea activității instituțiilor din teritoriu, subordonate Ministerului Muncii și Justiției Sociale. Modificări (1)

(2) În localitățile în care instituțiile din teritoriu, subordonate Ministerului Muncii și Justiției Sociale, nu dispun de spații corespunzătoare, consiliile locale vor sprijini aceste instituții prin asigurarea, în condițiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii. Modificări (1)

Art. 25. -

În cadrul Ministerului Muncii și Justiției Sociale sunt numiți, respectiv încadrați funcționari publici cu funcții generale, funcționari publici cu funcții specifice și personal în regim contractual, salarizați în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Modificări (1)

Art. 26. -

Încadrarea în numărul de posturi și în noua structură organizatorică se face în termenele și cu procedura aplicabilă fiecărei categorii de personal, prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale, în termen de minimum 30 de zile, de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 27. -

Hotărârea Guvernului nr. 344/2014 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice și pentru modificarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 332 din 7 mai 2014, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă.

Art. 28. -

Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU
SORIN MIHAI GRINDEANU

Contrasemnează:
Ministrul muncii și justiției sociale,
Lia-Olguța Vasilescu
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale,
administrației publice și fondurilor europene,
Sevil Shhaideh
Ministrul delegat pentru fonduri europene,
Mihaela Virginia Toader
Ministrul finanțelor publice,
Viorel Ștefan

București, 12 ianuarie 2017.

Nr. 12.

ANEXA Nr. 1 Modificări (2)

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Muncii și Justiției Sociale

* Se organizează prin ordin al ministrului.

** Se organizează la nivel de compartiment.

*** Se organizează la nivel de direcție.

**** Se organizează la nivel de serviciu.

ANEXA Nr. 2

Instituții care funcționează în subordinea, sub autoritatea și coordonarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale

I. Unități care funcționează în subordinea Ministerului Muncii și Justiției Sociale:

1. Inspecția Muncii (2.526 de posturi)

2. Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (1.409 posturi)

3. Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție (69 de posturi, exclusiv demnitarul)

4. Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați (50 de posturi, exclusiv demnitarul)

5. Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități (62 de posturi, exclusiv demnitarul).

II. Unități care funcționează cu finanțare externă și de la bugetul de stat*):

*) Numărul de posturi este cuprins în numărul maxim de posturi aprobat.

1. Unități de management al proiectului (UMP);

2. Unități de implementare a proiectului (UIP);

3. Unitatea de management al ajutorului de stat pentru formare profesională (UMAS).

III. Unități care funcționează sub autoritatea Ministerului Muncii și Justiției Sociale:

1. Casa Națională de Pensii Publice;

2. Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă.

IV. Unități care funcționează în coordonarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale:

1. Institutul Național de Cercetare Științifică în Domeniul Muncii și Protecției Sociale - I.N.C.S.M.P.S.

Acest document poate avea modificări ulterioare. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

;
se încarcă...