Art 36 Mandatarul financiar | Lege 334/2006

Acesta este un fragment din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Cumpără forma actualizată
  •  

Finanțarea în timpul campaniilor electorale - Mandatarul financiar -
Art. 36. -
Referințe (1), Comentarii expert (1)

(1) În campania electorală, candidații, partidele politice, alianțele politice, alianțele electorale, organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale, precum și cetățenii cu drept de vot au dreptul să își exprime opiniile în mod liber și fără nicio discriminare, prin mitinguri, adunări, comunicare directă cu alegătorii, utilizare a televiziunii, a radioului, a presei scrise, a mijloacelor electronice și a celorlalte mijloace de informare în masă. Jurisprudență

(2) În campania electorală pot fi utilizate numai următoarele tipuri de materiale de propagandă electorală: Puneri în aplicare (1)

a) afișe electorale cu dimensiunile de cel mult 500 mm o latură și 350 mm cealaltă latură; afișele electorale prin care se convoacă o reuniune electorală vor avea 400 mm o latură și 250 mm cealaltă latură și vor fi amplasate în locurile speciale pentru afișaj;

b) materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală;

c) publicitate în presa scrisă;

d) materiale de propagandă electorală online;

e) broșuri, pliante și alte materiale tipărite. Puneri în aplicare (1)

(3) Partidele și alianțele politice, precum și candidații independenți au obligația de a imprima pe toate materialele de propagandă electorală următoarele date: Modificări (1), Jurisprudență

a) numele candidatului independent, denumirea partidului politic sau a alianței politice care le-a comandat, după caz;

b) denumirea operatorului economic care le-a realizat;

c) codul unic de identificare prevăzut la art. 34 alin. (13);

d) tirajul, unde este cazul.

(4) Cheltuielile privitoare la realizarea materialelor de propagandă electorală sunt suportate exclusiv de beneficiarii acestora - candidați independenți, partide politice sau alianțe politice.

(5) Producerea și difuzarea de materiale de propagandă electorală în alte condiții decât cele prevăzute de prezenta lege este interzisă. Puneri în aplicare (1)

(6) Partidele și alianțele politice, precum și candidații independenți sunt obligați să declare Autorității Electorale Permanente, prin mandatar financiar, numărul de materiale de propagandă electorală produse și utilizate, defalcat pe categorii, în cel mult 15 zile de la data alegerilor sau a referendumului. Jurisprudență

(7) Este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video, care îndeplinește următoarele condiții: Puneri în aplicare (1)

a) se referă în mod direct la un candidat sau partid politic care participă la alegeri sau referendum, clar identificat;

b) este utilizat în perioada campaniei electorale, stabilită potrivit legilor privitoare la organizarea alegerilor;

c) are obiectiv electoral și se adresează publicului larg;

d) depășește limitele activității jurnalistice de informare a publicului.

Acesta este un fragment din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale. Cumpărați documentul în formă actualizată sau alegeți un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată.

Comentarii expert:

Problema folosirii în timpul campaniei electorale a obiectelor vestimentare având mesaje sau sigle electorale de către membrii activi. - Marian Orzață
Conform art. 27 alin. 3 din Ghidul finanțării campaniei electorale la alegerile locale din anul 2016 aprobat prin Hotărârea Autorității Electorale Permanenete nr. 19/2016, în campania electorală competitorilor electorali le sunt interzise achiziționarea, oferirea, distribuirea sau darea, în mod direct sau indirect, a pixurilor, a cănilor, a ceasurilor, a tricourilor, a jachetelor, a gecilor, a impermeabilelor, a pelerinelor, a vestelor, a șepcilor, a căciulilor, a fularelor, a sacoșelor, a pungilor, a umbrelelor, a găleților, a brichetelor, a chibriturilor, a produselor alimentare, a produselor alcoolice, a țigărilor și a altor produse asemenea.
[ Mai mult... ]

Pot fi de interes:

Lege 334/2006:
Art 26 Finanțarea publică
Art 27 Finanțarea publică
Art 28 Contribuțiile pentru campania electorală
Art 29 Contribuțiile pentru campania electorală
Art 30 Contribuțiile pentru campania electorală
Art 31 Contribuțiile pentru campania electorală
Art 32 Contribuțiile pentru campania electorală
Art 33 Contribuțiile pentru campania electorală
Art 34 Mandatarul financiar
Art 35 Mandatarul financiar
Art 36 Mandatarul financiar
Art 37 Limitele maxime ale cheltuielilor
Art 38 Limitele maxime ale cheltuielilor
Art 39 Limitele maxime ale cheltuielilor
Art 40 Limitele maxime ale cheltuielilor
Art 41 Limitele maxime ale cheltuielilor
Art 42 Controlul finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale
Art 43 Controlul finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale
Art 44 Controlul finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale
Art 45 Controlul finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale
Art 46 Controlul finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale
;
se încarcă...