Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite - CEE-ONU

Regulamentul nr. 13-H/2015 al Comisiei Economice pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEEONU) - Dispoziții uniforme privind omologarea autoturismelor în ceea ce privește sistemul de frânare [2015/2364]
Număr celex: 42015X1222(01)_z

În vigoare de la 22.12.2015

În versiunea gratuită textul este afisat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpărați documentul în formă completă.

Cumpără forma completă

sau autentifică-te

  •  

Include toate textele valabile până la:

Suplimentul 16 la versiunea originală a regulamentului - Data intrării în vigoare: 15 iunie 2015

Numai textele originale CEE-ONU au efect juridic în temeiul dreptului public internațional. Situația și data intrării în vigoare ale prezentului regulament ar trebui verificate în ultima versiune a documentului de situație al CEE-ONU TRANS/WP.29/343, disponibil la următoarea adresă: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29wgs/wp29gen/wp29fdocstts.html

1. DOMENIUL DE APLICARE

1.1. Prezentul regulament se aplică sistemelor de frânare ale vehiculelor din categoriile M 1 și N 1 (1).

(1) Prezentul regulament oferă un set alternativ de cerințe pentru vehiculele din categoria N 1 față de cele menționate în Regulamentul nr. 13. Părțile contractante care aplică atât Regulamentul nr. 13, cât și prezentul regulament recunosc omologările în temeiul oricăruia dintre cele două regulamente ca fiind valabile în mod egal. Categoriile de vehicule M 1 și N 1 sunt definite în Rezoluția consolidată privind construcția vehiculelor (Consolidated Resolution on the Construction of Vehicles -R.E.3) documentul ECE/TRANS/ WP.29/78/Rev.3, punctul 2 - www.unece.org/trans/main/wp29/wp29wgs/wp29gen/wp29resolutions.html

1.2. Prezentul regulament nu se aplică:

1.2.1. vehiculelor cu o viteză maximă prin construcție de 25 km/h;

1.2.2. vehiculelor echipate pentru conducătorii auto cu dizabilități.

2. DEFINIȚII

În sensul prezentului regulament:

2.1. "Omologarea unui vehicul" înseamnă omologarea unui tip de vehicul în ceea ce privește sistemul de frânare.

2.2. "Tip de vehicul" înseamnă o categorie de vehicule care nu prezintă între ele diferențe esențiale, aceste diferențe referindu-se, în special, la următoarele:

2.2.1. masa maximă, astfel cum este definită la punctul 2.11 de mai jos;

2.2.2. distribuția masei pe axe;

2.2.3. viteza maximă prin construcție;

2.2.4. un tip diferit de echipament de frânare, în special în ceea ce privește prezența sau absența echipamentului de frânare al unei remorci sau orice prezență a unui sistem de frânare electric;

2.2.5. tipul motorului;

2.2.6. numărul și demultiplicarea rapoartelor de transmisie;

..........


În versiunea gratuită textul este afisat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpărați documentul în formă completă.

;
se încarcă...