Back

Comisia Economică pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite - CEE-ONU

Regulamentul nr. 16/2015 al Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) - Dispoziţii uniforme privind omologarea:
I. centurilor de siguranţă, a sistemelor de reţinere, a sistemelor de reţinere pentru copii şi a sistemelor ISOFIX de reţinere pentru copii pentru ocupanţii vehiculelor;
II. vehiculelor echipate cu centuri de siguranţă, a dispozitivelor de avertizare privind portul centurii de siguranţă, a sistemelor de reţinere, a sistemelor de reţinere pentru copii, a sistemelor ISOFIX de reţinere pentru copii şi a sistemelor de reţinere pentru copii i-Size [2015/2059]
Numai textele originale CEE-ONU au efect juridic în temeiul dreptului public internaţional. Situaţia şi data intrării în vigoare ale prezentului regulament ar trebui verificate în ultima versiune a documentului de situaţie al CEE-ONU TRANS/WP.29/343, disponibil la următoarea adresă: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29wgs/wp29gen/wp29fdocstts.html
Număr celex: 42015X1120(01)

În vigoare de la 20.11.2015

În versiunea gratuită textul este afisat parțial. Pentru textul integral cumpăraţi documentul sau alegeţi un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului.

Cumpără forma completă în varianta PDF sau Kindle

Include toate textele valabile până la:

Suplimentul 5 la seria 06 de amendamente - Data intrării în vigoare: 10 iunie 2014

1. DOMENIUL DE APLICARE

Prezentul regulament se aplică:

1.1. vehiculelor din categoriile M, N, O, L2, L4, L5, L6, L7 şi T (1), cu privire la instalarea centurilor de siguranţă şi a sistemelor de reţinere destinate a fi utilizate separat, de exemplu ca accesorii individuale, de persoane adulte care ocupă scaunele orientate în faţă, în spate sau lateral;

(1) În conformitate cu Rezoluţia consolidată privind construcţia vehiculelor (Consolidated Resolution on the Construction of Vehicles - R.E.3), documentul ECE/TRANS/WP.29/78/Rev.3, punctul 2 - www.unece.org/trans/main/wp29/wp29wgs/wp29gen/wp29resolutions.html

1.2. centurilor de siguranţă şi sistemelor de reţinere destinate a fi utilizate separat, de exemplu ca accesorii individuale, de persoane adulte care ocupă scaunele orientate în faţă, în spate sau lateral, proiectate pentru a fi instalate în vehicule din categoriile M, N, O, L2, L4, L5, L6, L7 şi T1;

1.3. vehiculelor din categoriile M1 şi N11 cu privire la instalarea sistemelor de reţinere pentru copii, a sistemelor ISOFIX de reţinere pentru copii şi a sistemelor de reţinere pentru copii i-Size;

1.4. vehiculelor din categoria M1 cu privire la dispozitivul de avertizare privind portul centurii de siguranţă (1).

(1) Japonia nu este împiedicată, prin obligaţiile care decurg din acordul la care este anexat prezentul regulament, să ceară ca vehiculele din categoria N1, cărora le-a fost acordată omologarea de tip în temeiul prezentului regulament, să îndeplinească cerinţele naţionale în vigoare cu privire la dispozitivele de avertizare privind portul centurii.

1.5. La cererea producătorului, se aplică, de asemenea, instalării sistemelor de reţinere pentru copii şi a sistemelor ISOFIX de reţinere pentru copii destinate instalării în vehicule din categoriile M2 şi M31.

1.6. La cererea producătorului, se aplică, de asemenea, centurilor de siguranţă destinate instalării pe scaunele orientate lateral din vehiculele de categoria M3 (clasa II, III şi B1).

1.7. La cererea producătorului, se aplică, de asemenea, instalării sistemelor i-Size de reţinere pentru copii, în cazul în care poziţiile de şedere i-Size sunt definite de producătorul vehiculului.

2. DEFINIŢII

În versiunea gratuită textul este afisat parțial. Pentru textul integral cumpăraţi documentul sau alegeţi un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului.

se încarcă...