Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite - CEE-ONU

Regulamentul nr. 78/2015 al Comisiei Economice pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEE-ONU) - Cerințe uniforme privind omologarea vehiculelor din categoriile L1, L2, L3, L4 și L5 în ceea ce privește frânarea [2015/145]
Număr celex: 42015X0130(01)1

În vigoare de la 30.01.2015

În versiunea gratuită textul este afisat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpărați documentul în formă completă.

Cumpără forma completă

sau autentifică-te

  •  

Numerele distinctive ale părților contractante la Acordul din 1958 sunt reproduse în anexa 3 la Rezoluția consolidată privind construcția vehiculelor (R.E.3), documentul ECE/TRANS/WP.29/78/Rev.2/Amend.1. Numai textele originale CEE-ONU au efect juridic în temeiul dreptului public internațional. Situația și data intrării în vigoare ale prezentului regulament trebuie verificate în cea mai recentă versiune a documentului de situație CEE-ONU TRANS/WP.29/343, disponibilă la adresa: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29wgs/wp29gen/wp29fdocstts. html

Include toate textele valabile până la:

Rectificarea 2 la seria 03 de amendamente - Data intrării în vigoare: 23 iunie 2010

1. DOMENIUL DE APLICARE

Prezentul regulament se aplică vehiculelor din categoriile L1, L2, L3, L4 și L5 (1).

(1) Astfel cum sunt definite în Rezoluția consolidată privind construcția vehiculelor (R.E.3),

Aceste categorii nu includ:

(a) vehiculele cu Vmax < 25 km/h;

(b) vehiculele echipate pentru conducătorii cu handicap.

2. DEFINIȚII

În sensul prezentului regulament:

2.1. "sistem de frânare antiblocare (ABS)" înseamnă un sistem care detectează alunecarea roților și modulează în mod automat presiunea care comandă forțele de frânare la nivelul uneia dintre roți sau al mai multor roți pentru a limita gradul de alunecare a roții;

2.2. "omologarea unui vehicul" înseamnă omologarea unui tip de vehicul în privința sistemului de frânare;

2.3. "încercare de referință" înseamnă o oprire sau o serie de opriri efectuate pentru a confirma performanța frânei înainte de supunerea acesteia unor încercări suplimentare, cum ar fi procedura de încălzire sau frânarea în condiții de drum umed;

2.4. "frâna" reprezintă acele părți ale sistemului de frânare în care se dezvoltă forțele opuse mișcării vehiculului;

2.5. "sistemul de frânare" reprezintă ansamblul de componente alcătuit din comandă, transmisie și frână, în afară de motor, a căror funcție este de a reduce progresiv viteza unui vehicul în mișcare, de a-l opri și de a-l menține imobil atunci când este oprit;

2.6. "sistem de frânare combinat (CBS)" înseamnă:

Pentru vehiculele din categoriile L1 și L3: un sistem de frânare de serviciu în care cel puțin două frâne de pe roți diferite sunt controlate prin acționarea unei singure comenzi;

Pentru vehiculele din categoriile L2 și L5: un sistem de frânare de serviciu în care frânele de pe toate roțile sunt controlate prin acționarea unei singure comenzi.

..........


În versiunea gratuită textul este afisat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpărați documentul în formă completă.

;
se încarcă...