Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite - CEE-ONU

Regulamentul nr. 66/2005 - Dispozițiile uniforme privind omologarea vehiculelor de pasageri de capacitate mare în ceea ce privește rezistența suprastructurii acestora
Număr celex: 42007X1206(02)š7

În vigoare de la 06.12.2007

În versiunea gratuită textul este afisat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpărați documentul în formă completă.

Cumpără forma completă

sau autentifică-te

  •  

Addendum 65: Regulamentul nr. 66

Numai textele originale CEE-ONU au efect juridic în temeiul dreptului
internațional public. Statutul și data intrării în vigoare a prezentului
regulament trebuie verificate în ultima versiune a documentului
TRANS/WP.29/343, cu starea CEE-ONU, disponibil la următoarea adresă:
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29wgs/wp29gen/wp29fdocstts.html

Revizia 1

Cuprinde toate textele valabile până la:

Completarea 1 la versiunea originală a Regulamentului - Data intrării în vigoare: 3 septembrie 1997

Seria de modificări 01 - Data intrării în vigoare: 9 noiembrie 2005

1. DOMENIU DE APLICARE

Prezentul regulament se aplică vehiculelor neetajate, rigide sau articulate, proiectate și construite pentru transportul a mai mult de 22 de pasageri, pe scaune sau în picioare, în afara conducătorului auto și a echipajului.

2. TERMENI ȘI DEFINIȚII

În sensul prezentului regulament, se folosesc următorii termeni și definiții:

2.1. Unități de măsură

Unitățile de măsură vor fi:

Dimensiuni și distanțe lineare metri (m) sau milimetri (mm)
Masă sau sarcină kilograme (kg)
Forță (și greutate) Newtoni (N)
Moment Newton-metri (Nm)
Energie jouli (J)
Constantă gravitațională 9,81 (m/s2).

2.2. "Vehicul" reprezintă un autobuz sau autocar proiectat și dotat pentru transportul de pasageri. Vehiculul este un reprezentant individual al unui tip de vehicule.

2.3. "Tipul de vehicul" reprezintă o categorie de vehicule fabricate după aceleași specificații tehnice de proiectare, dimensiuni principale și model de construcție. Tipul de vehicul este definit de constructorul vehiculului.

2.4. "Familie de tipuri de vehicule" reprezintă acele tipuri de vehicule, existente și viitoare, vizate de omologarea cazului celui mai nefavorabil, cu privire la prezentul regulament.

2.5. "Cazul cel mai nefavorabil" reprezintă tipul de vehicul, dintre un grup de tipuri de vehicule, cel mai puțin probabil să se poată supune condițiilor prezentului regulament cu privire la rezistența suprastructurii. Cei trei parametri care definesc cazul cel mai nefavorabil sunt: rezistența structurală, energia de referință și spațiul disponibil.

2.6. "Omologarea tipului de vehicul" reprezintă întregul proces oficial în care tipul de vehicul este verificat și testat pentru a se demonstra faptul că îndeplinește toate condițiile menționate în prezentul regulament.

2.7. "Prelungirea omologării" reprezintă procesul oficial prin care un tip de vehicul modificat este aprobat pe baza unui tip de vehicul omologat anterior, prin comparație cu criteriile de structură, energie posibilă și spațiu disponibil.

..........


În versiunea gratuită textul este afisat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpărați documentul în formă completă.

;
se încarcă...