Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite - CEE-ONU

Regulamentul nr. 120/2015 al Comisiei Economice pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEE-ONU) Dispoziții uniforme privind aprobarea motoarelor cu ardere internă destinate instalării pe tractoare agricole și forestiere și pe echipamente mobile nerutiere, referitor la măsurarea puterii nete, a cuplului net și a consumului specific de combustibil [2015/1000]
Număr celex: 42015X0630(02)Øó

În vigoare de la 30.06.2015

În versiunea gratuită textul este afisat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpărați documentul în formă completă.

Cumpără forma completă

Include toate textele valabile până la:

Seria 01 de amendamente aduse regulamentului - Data intrării în vigoare: 26 iulie 2012

1. DOMENIU DE APLICARE

1.1. Prezentul regulament se aplică reprezentării curbelor în funcție de turația motorului, puterea, cuplul și consumul specific de combustibil la sarcină totală, indicate de producător pentru motoarele cu ardere internă destinate montării pe:

1.1.1. vehicule din categoria T (1),

1.1.2. echipamente mobile nerutiere (1), exploatate la viteză variabilă sau constantă.

(1) Astfel cum sunt definite în Rezoluția consolidată privind construcția vehiculelor (R.E.3), documentul ECE/TRANS/WP.29/78/Rev.2, punctul 2 - www.unece.org/trans/main/wp29/wp29wgs/wp29gen/wp29resolutions.html.

1.2. Motoarele cu ardere internă aparțin uneia dintre următoarele categorii:

1.2.1. motoare cu ardere internă cu piston (aprindere prin scânteie sau aprindere prin compresie), mai puțin motoarele cu pistoane libere;

1.2.2. motoare cu pistoane rotative (aprindere prin scânteie sau aprindere prin compresie).

2. DEFINIȚII

2.1. "Omologare a unui motor" înseamnă omologarea unui tip de motor cu privire la puterea lui netă măsurată în conformitate cu procedura precizată în anexa 4 la prezentul regulament.

2.2. "Omologare a unei familii de motoare" înseamnă omologarea membrilor unei familii de motoare cu privire la puterea lor netă în conformitate cu procedura precizată în anexa 5 sau în anexa 6 la prezentul regulament.

2.3. "Tip de motor" înseamnă o categorie de motoare care nu diferă în ceea ce privește caracteristicile esențiale ale motorului, astfel cum sunt definite în apendicele 3 la anexa 1 la prezentul regulament.

2.4. "Familie de motoare" înseamnă o grupare de motoare a producătorului, care, prin concepția lor, îndeplinesc criteriile de grupare stabilite în anexa 5 la prezentul regulament.

2.5. "Motor prototip" înseamnă un motor selectat dintr-o familie de motoare astfel încât să se conformeze cerințelor stabilite în anexa 5 la prezentul regulament.

2.6. "Putere netă" înseamnă puterea care este obținută pe un stand de încercare, la capătul arborelui cotit sau al unui mecanism echivalent, la turația corespunzătoare, cu elementele auxiliare enumerate în tabelul 1 din anexa 4 la prezentul regulament, determinată în condiții atmosferice de referință.

2.7. "Putere netă nominală" înseamnă puterea netă a motorului, astfel cum a fost indicată de producător, la turație nominală.

2.8. "Putere netă maximă" înseamnă valoarea maximă a puterii nete, măsurată atunci când motorul este la sarcină totală.

..........


În versiunea gratuită textul este afisat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpărați documentul în formă completă.

;
se încarcă...