Procedură privind obținerea unui pașaport


În versiunea gratuită textul este afisat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpărați documentul în formă completă.

Cumpără forma completă

sau autentifică-te

  •  

I. ELIBERAREA PAȘAPOARTELOR SIMPLE TEMPORARE

1. CONDIȚII

Pașaportul simplu temporar se eliberează cetățenilor români care îndeplinesc condițiile prevăzute de Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, cu modificările și completările ulterioare și nu se află în una dintre situațiile de suspendare a dreptului de a călători în străinătate, în următoarele situații:

1. pentru persoanele care declară că nu dispun de timpul necesar pentru eliberarea unui pașaport simplu electronic;

2. în cazul în care titularul declară în scris că urmează să călătorească în state între care există stare de beligeranță ori conflict diplomatic și are aplicată în pașaportul simplu sau în pașaportul simplu electronic o ștampilă ori o viză eliberată de statul cu care țara în care călătorește se află în conflict;

3. când titularul deține pașaport simplu sau pașaport simplu electronic care conține vize valabile, dar ca urmare a epuizării filelor destinate aplicării acestora călătoria în acel stat sau în alte state decât cele care au emis vizele nu mai este posibilă;

4. când titularul a depus pașaportul simplu sau pașaportul simplu electronic pentru obținerea unor vize și trebuie să călătorească de urgență în străinătate;

5. când minorul urmează să se deplaseze în străinătate pentru studii ori pentru a participa la concursuri oficiale sau pentru a urma un tratament medical fără de care viața ori sănătatea îi este pusă în pericol și nu există timpul necesar pentru obținerea acordului celuilalt părinte;

6. pentru cetățenii români aflați în străinătate care nu mai posedă documente de călătorie valabile și care declară că este necesar să își continue călătoria în străinătate sau să își reglementeze șederea pe teritoriul unui stat.

Pentru eliberarea pașaportului simplu temporar nu se preiau impresiunile digitale.

2. DEPUNEREA CERERII PENTRU ELIBERAREA PAȘAPORTULUI SIMPLU TEMPORAR

Cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple temporare se depun personal de către solicitanți, în țară, la serviciile publice comunitare pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple în a căror rază de competență au domiciliul sau, după caz, reședința, iar în străinătate, la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României.

În cazul în care solicitantul pașaportului simplu temporar nu se poate prezenta la serviciul public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple de la domiciliu sau reședință, cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple temporare pot fi depuse la cel mai apropiat serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple.

3. TERMEN DE ELIBERARE A PAȘAPORTULUI SIMPLU TEMPORAR

Cererile se soluționează de autoritățile competente, în termene care curg de la data depunerii acestora și care nu pot depăși 3 zile lucrătoare.

Pentru cererile depuse în țară, în prezent s-a reușit reducerea termenului de eliberare la 2 ore.

4. DOCUMENTE NECESARE PENTRU ELIBERAREA PAȘAPORTULUI SIMPLU TEMPORAR

a) ÎN CAZUL PERSOANELOR MAJORE CU DOMICILIUL ÎN ROMÂNIA:

1. cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie trebuie însoțită de certificatul de naștere, în original;

..........


În versiunea gratuită textul este afisat parțial. Pentru textul integral alegeți un abonament Lege5 care permite vizualizarea completă a documentului sau cumpărați documentul în formă completă.

;
se încarcă...